Samsung SDI Co., доставчик на батерии за автомобилни производители като BMW, планира да започне да рециклира кобалта от използвани мобилни телефони, за да си набави нужния метал в момент, в който компаниите по света се надпреварват за доставки от него, а цената расте неимоверно.

Мед, кобалт, литий - шампионите на пазара на метали

Мед, кобалт, литий - шампионите на пазара на метали

Частният капитал активно инвестира в тях, очаква нови печалби

Производителите на батерии искат да намалят своята зависимост от Конго като източник на кобалт. Африканската държава, която от десетилетия се слави с корупция, насилие и детски труд, произвежда повече от половината доставки в света. Нарастващото търсене заради бума на електрически автомобили и липсата на достатъчно голям алтернативен източник накара цените на метала да се утроят от старта на 2016 година.

Samsung SDI, част от Samsung Electronics Co., ще закупи дял в компания с рециклираща технология и ще подпише сделка, която да осигури дългосрочни доставки, предава Bloomberg.

"Притеснението относно растящите цени са най-мотивиращият фактор за SDI", смята Лий Хюн-бок, анализатор в Корейския институт по геонауки и минерални ресурси. "Задържане на цените ниски е жизненоважно заради конкуренцията от Китай".

След 7 години половината автобуси в света ще са електрически

След 7 години половината автобуси в света ще са електрически

Но това не означава, че половината в София, например, ще бъдат на ток

SDI не посочи конкретно с коя компания преговаря. Рециклирането ще се окаже изключително важно, тъй като изкопаването на суров материал няма да бъде достатъчно, за да посрещне нуждите, ако търсенето на електрически автомобили запази същия темп и след 2025 година.

Използваните телефони могат да бъдат взимани отвсякъде. Samsung Electronics годишно произвежда стотици милиони устройства с батерии, които съдържат материала. През юли компанията съобщи, че рециклирането на милиони от модела Note 7, изтеглен от пазара, ще донесе 157 тона кобалт, мед и други.

Анализаторите от CRU Group смятат, че рециклирането ще увеличи предлагането с 25 000 метрични тона до 2025 година. Друг източник ще бъдат и самите електрически автомобили, които вече са излязли от употреба.

Samsung SDI се опитва и да забърза разработката на батерии, които използва до 88% никел, което ще намали нуждата от кобалт.

Българи си купиха 106 електрически автомобила през 2017 година

Българи си купиха 106 електрически автомобила през 2017 година

В цели ЕС са продадени над 216 хил.