Базираният в Берлин стартъп за електрически скутери под наем Tier получи инвестиция в размер на 250 млн. долара в рунд C, в който най-голямо участие взе Vision Fund 2 на SoftBank, предаде TechCrunch. Това доказва, че ръководената от Миясоши Сон банка и инвестиционния ѝ фонд все още са фокусиран върху високорискови вложения, въпреки че той излезе на загуба.

До момента SoftBank е инвестирала в много рискови стартъпи чрез Vision Fund. Портфолиото ѝ компании включва Nuro, Getaround, GetYourGuide, DoorDash, Grab и WeWork, последните от които трябваше да бъдат спасявани от фалит именно от банката през миналата година. Все пак това е първият път, в който финансовата институция инвестира в платформа за наемане на скутери.

Освен SoftBank, сред инвеститорите в последния рунд на Tier са Mubadala Capital, Northzone, Goodwater Capital, White Star Capital, Novator и RTP Global. Благодарение на тях, по оценки на Financial Times сега компанията се оценява на почти 1 млрд. долара.

Любимата инвестиция на Уорън Бъфет през 2020 г.

Любимата инвестиция на Уорън Бъфет през 2020 г.

Коя е тя?

Tier за момента е съсредоточена в Европа, където напоследък се разраства бързо. Платформата вече работи в 80 града от 10 държави и разполага с около 60 хил. електрически скутери.

Бизнес моделът на Tier не е радикално по-различен от опериращата в България Lime или другите ѝ конкуренти на Стария континент Bird и Dott - платформата позволява отключване на скутер с приложение при таксуване на минута. Разликата е, че компанията разработва собствените си скутери, които в момента са в четвърто поколение, при което потребителят сам може да сменя батериите на возилото.

С новата инвестиция компанията ще направи експанзия в повече градове, ще пусне повече скутери и ще разшири продуктовото си портфолио. Освен това Tier ще опита да договори и кредитна линия за финансиране на повече превозни средства.

В какво и как инвестира най-добрият хеджфонд мениджър за последната година?

В какво и как инвестира най-добрият хеджфонд мениджър за последната година?

Между януари и септември възвръщаемостта възлиза на 275%

Друга цел пред стартъпа е да изгради енергийни мрежи в европейските градове. Магазините си партнират с компанията и предлагат батерии за скутерите. Потребителите могат да сменят батерията в тях, с което печелят кредити безплатен кредит. Тази "зарядна мрежа" е подобна на мрежата от зарядни станции на Gogoro в Тайван.