"Задава се шоково поскъпване на горивата" е водещo заглавиe на в. "Сега"

Шоково поскъпване на горивата се очаква в следващите седмици. Освен традиционното за страната ни увеличение в началото на летния сезон заради по-голямото потребление причина за това ще са и нарасналите котировки на цените на петрола на международните пазари заради обявеното от американския президент Доналд Тръмп оттегляне на САЩ от сделката за ядрената програма на Иран. Подобни промени на цените на международните пазари обикновено се отразяват в цените на дребно у нас в рамките на няколко седмици.

Прочети още от статията на в. "Сега"

"България е на първо място по брой на fintech компаниите в ЦИЕ", четем в "Капитал"

България е на първо място по брой на fintech компании в региона на Централна и Източна Европа (ЦИЕ). В страната са регистрирани 70 технологични компании, които предлагат финансови услуги. Това става ясно от проучване на Unicredit, представено по време на Годишната среща на Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР) в Йордания. След нас са Чехия с 67 fintech компании, Румъния - с 59, Словакия - с 30, Унгария - с 27, Словения с 15. В региона най-много финансови технологични компании има в Русия (216) и Турция (101).

Прочети още от " Капитал"

"Свърши епохата на замръзналите цени, отвън иде инфлация" е заглавиe от в. "24 часа"

За бизнеса предизвикателството е да запази конкурентоспособността

Поскъпването на горивата трябва да се разглежда като част от обща тенденция - за нарастване на цените на основни суровини и енергоизточници.

За последните 12 месеца суровият петрол поскъпна с близо 50%, но едновременно с това медта поскъпна с 18, алуминият с 9, захарта с 14 на сто, ценовият индекс общо за енергийните продукти се е покачил със 17% за година, а на храните - с 6%. Данните сочат, че продължилият близо 4 години период на общ спад на цените на основни суровини и продукти приключи преди повече от година.

Не трябва обаче да забравяме, че след 2013 година цените на горивата спаднаха повече от два пъти и близо 3 пъти до краткосрочното дъно в началото на 2016 г.

Същевременно глобалната икономика отчита растеж и това означава по-високо търсене на суровини, материали и енергоизточници.

Глобалната криза след 2008 година се отрази в особено тежка степен на инвестиционната активност, която едва наскоро започна да показва по-видими белези на оживление, а новите инвестиции, включително строителството, водят до увеличено потребление именно на метали, строителни материали, машини, енергия.

Прочети ще от в. "24 часа"

"Каруцата на коалицията скърца, но буря няма да има", четем във в. "Стандарт"

- Господин Тончев, България посрещна Деня на Европа като председател на Съвета на Европейския съюз. Как се справяме до момента?

- Справяме се добре. Оптимист съм за крайния резултат от нашето европредседателство и мисля, че основният ефект ще бъде по-различен от това, за което се говори. Мисля, че ще успеем някак си да направим така че Европа да открие в по-голяма степен България. Знае се какви щампи вървят на Запад за нас - периферията на Европа, най-бедните, най-корумпираните, но някак си те не бяха дошли тук, не бяха ни видели, не бяха припознали в нас един не просто лоялен партньор, но и един възможен партньор. Още повече, че ние сме в регион, от който Европа се интересува и действително можем да бъдем проводник на европейските интереси и политика. И мисля, че в това отношение просто можем да спечелим доста добър терен. България беше приета по политически причини в Европейския съюз. Ние не бяхме готови да си партнираме със страните от Запада, но мисля, че извървяхме добре своя път и от един слаб кандидат станахме един приличен член.

Прочети още от в. "Стандарт"

"Майчинство или кариера?" четем в "Монитор"

Майчинство или кариера? За някои сигурно този въпрос звучи абсурдно. Това обаче е дилемата на повечето работещи и образовани жени днес. В свят на информационни технологии, където новините се изливат като водопад. И дори ако ден си извън потока на събитията, изпускаш нишката.

В същото време си навършил възрастта, в която не може повече да отлагаш да имаш дете. След толкова години. Досега все си казваше, че трябва да поработиш още малко. Успокояваш се, че има време. Нали е модерно да имаш дете на около 35. После вече няма накъде. Трябва да постоиш вкъщи и да се отдадеш на малкото създание. Въпрос на приоритети. Има жени, за които майчинството наистина се оказва най-прекрасният период от живота.

Прочети още от статията на в. "Монитор"

""София тех парк" е с ново старо ръководство", пише "Капитал"

Трето ръководство на "София тех парк" за последната една година предстои да бъде вписано в Търговския регистър. Начело на държавната компания се завръщат двама от кадрите на служебния икономически министър Теодор Седларски, които бяха освободени след сформирането на сегашното правителство. Самият Седларски пък влиза в новосъздадения надзорен съвет. Преминаването към двустепенна система на управление и контрол е другата промяна, гласувана на общо събрание през март.

Прочети още от " Капитал"

"Едно царче насред есен", пише в. "Сега"

Периодът на "Борисов 3" - скучен влак, който някога бе увеселителен, но вече е ръжда. Няма на кой друг да се качим, защото следващият не е измислен

Тези дни се навърши година от старта на третото правителство на Бойко Борисов. Министри си дадоха отлична оценка, социолози му писаха "добър", опозицията го разкритикува, а самият Борисов за пореден път показа, че си се харесва, при това много. Тази скука не може да бъде разсеяна нито от добрите официални икономически макропоказатели, нито от задълбочаващо се на битово ниво усещане за безнадежност (има ли нужда от доказване то?).

Прочети още от в. "Сега"

"Рекламният пазар в България нарасна с 8% за 2017 г." пише в. "24 часа"

Рекламният пазар у нас се увеличава, като за миналата година ръстът му е 8%, или това са 370,3 млн. лв. нетни инвестиции. Данните бяха изнесени на първия Форум на комуникационната индустрия, който беше в сряда, 9 май, в София.

Информацията за рекламния пазар е от медиите и медийните агенции, които предоставят данните си специално за форума.

От нея става ясно, че рекламата в онлайн медиите е малко над 75 млн. лева за изминалата година. "Сумата обаче не включва рекламите във фейсбук и гугъл, тъй като те не се мониторират пазар по пазар.

Прочети още от в. "24 часа"