Не е изгодно компаниите да произвеждат евтини автомобили. Разходите за тяхното производство се изплащат само, ако търсенето на такива машини е постоянно високо. Това се обяснява с факта, че разликата между разходите за монтаж и цената на такива леки коли има тенденция да клони към нула или е с отрицателна стойност. Това правило важи за всички производители и автомобили, пише naavtotrasse.ru.

В този ред на мисли се оказва, че AвтоВАЗ в момента е в доста несигурна позиция. Волжският автомобилен завод е специализиран в производството на евтини автомобили с високи разходи за монтаж. В тази връзка спадът в търсенето на моделите с марка Lada веднага ще се отрази негативно на финансовото състояние на руския производител. Вероятно мажоритарният собственик на АвтоВАЗ - Renault Group, разбира това.

Снимка 525125

Източник: Lada

Френската компания наскоро обяви план за реорганизация на руския производител, съгласно който всички модели Lada ще бъдат прехвърлени на платформата CMF-B и ще бъдат създадени поне 3 нови автомобила. А това решение, въпреки всичките му предимства, може да съсипе Волжския автомобилен завод.

Четири изцяло нови модела Lada излизат до 2025-а

Четири изцяло нови модела Lada излизат до 2025-а

Спира производството на Granta и Vesta, които са базирани на остарели платформи

Факт е, че прехвърлянето на Lada към френската платформа с висока степен на вероятност ще доведе до увеличаване на цената на цялата гама от модели на мраката. В резултат на това Granta , най-популярният автомобил на руския пазар, може значително да поскъпне. В допълнение, това може да доведе до факта, че отечествения модел ще бъде сравним по цена с Hyundai Solaris и Kia Rio . И когато потребителят прецени, че и двата корейски автомобила са с високо качество и предлагат по-изгодни и комфортни опции, търсенето на Granta може силно да спадне.

Снимка 508273

Източник: vk.com / avtovaznews

Пред моделите Vesta и XRay има подобни перспективи . Тоест прехвърлянето на руски модели към френската платформа може да доведе до рязък спад в продажбите на всички модели на Lada на вътрешния пазар.

В същото време Renault няма да се ограничава само до стандратните леки автомобили. По предварителна информация AvtoVAZ ще прехвърли следващото поколение Lada Niva на френската платформа . Това решение може да изглежда правилно, тъй като руският SUV вероятно ще стане по-удобен след това. В действителност обаче преминаването към френската платформа най-вероятно ще унищожи Niva.

Руският модел е търсен на пазара главно поради три причини: ниска цена, отлична проходимост, лесна и евтина поддръжка. Но преминаването към френската платформа ще доведе до факта, че автомобилът ще поскъпне значително, ще загуби задължителното задвижване на всички колела и дизайнът му ще стане по-сложен. Последното ще доведе до увеличаване на разходите за поддръжка на този SUV.

Какво се случва с Lada и АвтоВАЗ през тази и следващите години?

Какво се случва с Lada и АвтоВАЗ през тази и следващите години?

Без рестайлинг на гамата Vesta, без Lada Van, без Lada 4х4 и Х-дизайн

Всъщност прехвърлянето на Niva на френската платформа ще направи този модел аналог на Renault Duster . Може би руският джип ще бъде малко по-евтин. Но дори и в тази ситуация продажбите на Niva ще спаднат рязко. Това се обяснява именно с факта, че модерната версия на родния SUV е търсена именно поради по-ниската цена в сравнение с настоящия Duster. И ако разликата в цената на тези модели бъде сведена до минимум, повечето купувачи ще предпочетат френския кросоувър.

Освен това офроуд възможностите на Niva и Duster няма да се различават помежду си. Последното може да се обясни с факта, че и двата автомобила ще бъдат построени на една и съща платформа. В допълнение, дъщерна марка на Renault - Dacia, едновременно с новата Niva, ще пусне на пазара своя собствен кросоувър Bigster. Той също ще бъде изграден върху същата архитектура. И ако бъде внедрен руския пазар, той може да се превърне в друга сериозна заплаха за вътрешния модел.

Lada е най-слабо продаваната кола в ЕС през 2021-а

Lada е най-слабо продаваната кола в ЕС през 2021-а

За първите шест месеца продажбите на руската марка са паднали с 35% - до 741 единици

Въпреки факта, че горната информация и разсъждения не са нищо повече от предположения, вече има предпоставки продажбите на Lada скоро рязко да спаднат. Това се доказва от скорошно изявление на представители на АвтоВАЗ, които заявиха, че Волжският автомобилен завод възнамерява да произвежда автомобили с цена над милион рубли (над 11 500 евро, бел. ред. ).

Снимка 466566

Източник: Lada.ru

Подобно решение, както беше казано по-горе, трябва да увеличи приходите на компанията. Руските автомобилисти обаче купуват Lada главно не защото харесват повече тези автомобили, а поради ниската им цена. В случай на покачване на цените за вътрешните модели, търсенето им вероятно ще спадне. За Lada ще бъде трудно да се конкурира с Volkswagen Jetta или Kia K5 .

Като цяло, гледайки поведението на Renault, се създава впечатлението, че висшето ръководство не разбира как трябва да се развива френската компания. През последната година бяха публикувани наведнъж 2 стратегически плана, в рамките на които производителят възнамерява да действа. Освен това и двете стратегии предвиждат всякакви отстъпки, нюанси и други фактори, които показват несигурност сред ръководството на Renault.

Нови модели на Renault ще се произвеждат в завода на АвтоВАЗ

Нови модели на Renault ще се произвеждат в завода на АвтоВАЗ

През януари Renault представи своя нов стратегически план Renaulution