София получи награда за развитие на градския транспорт, съобщиха от общината. Наградата бе връчена на кмета Йорданка Фандъкова от Международната асоциация за градски транспорт (UITP). Столична община получи награда за проекта Интегриран градски транспорт в надпревара с градове от Централна и Източна Европа. Българската столица беше и сред 5-те номинирани в категорията "Политически усилия за развитие на градския транспорт" заедно с Лондон (Великобритания), Каталуния (Испания), Лагос (Нигерия), Карнатака (Индия).
Проектът за интегриран градски транспорт, с които София участва включва разширяването на метрото, въвеждането на интелигентна система за управление на трафика, изграждането на 600 електронни информационни табла на спирките, закупуването на 50 нови нископодови тролейбуса, изграждането на едно ново трамвайно трасе (от Семинарията до кв."Дървеница") и обновяването на трамвайната линия на бул. "България". Проектът ще бъде финализиран до 2013 година.
След приключването на проекта се очаква трайно да се повиши качеството на услугите на градския транспорт, както и да се увеличи броя на хората, ползващи този вид транспорт. Проектът заедно с разширяването на метрото възлиза приблизително на 550 000 000 евро
wqweto
на 20.04.2011 в 01:46:57 #2ДианабаТ? ЖОлио? Трябва малко повече мозък?
_Ico
на 19.04.2011 в 16:08:00 #1Браво !!! Само дето може би трябва да се направи и обществено допитване за подробностите. 1-во да се обявят с подробности проектите. Например това дето тук прочетох - трмвайна линия от Семинарията до Дървеница .... Ами то и сега си има трамвай от семинарията, но стига до руското посолство, а нагоре си има метро .... Защо трябва трамвая да дублира метрото ? Може трамвая да се пусне по Симеоновско шосе към Дианабат и натам из квартала. Или пък една недомислица .... последната спирка на 18-ката е до руското посолство, а може малко да се удължи за да стига по-близо до спирката на метрото Жолио Кюри. Елементарно е, ама ... никой не мисли и не питат хората. Друго удобство е - връзките на транспорта с метрото. Направиха 294 през студ.град до метрото - хубаво. Ноот Дианабат до метроро 294 се дублира с 88 - и това е хубаво, само че така им е разписанието че и 88 и 294 идват един след друг, а после се налага да чакаш 10 мин. до следващия автобус. Трябва малко повече мозък на тия дето организират транспорта !!!