Начинът е като заедно с договора за кредит клиентът сключва застраховка на вноските по заема Все повече банки у нас се застраховат срещу риска клиентите им да останат без работа. Начинът е като заедно с договора за кредит клиентът сключва застраховка на вноските по заема. При някои банки е задължително, при други - доброволно сключването на застраховка срещу безработица. Част от трезорите вече я предлагат и за клиентите си с кредитни карти. "Какво означава опция за безработица - че ако клиентът бъде съкратен и регистриран в бюрото по труда, от 2-3 месец застрахователят поема изплащането на вноските по кредита като поема и плащането на премията по самата застраховка. Това е за 6 месеца - в рамките на тези 6 месеца се предполага, че клиентът си намира работа", каза Любомир Пунчев, директор "Банкиране на дребно", цитиран от bТВ. Вариантите за плащане на застрахователната премия са 2 - всеки месец. или еднократно за първите 5 години. Това важи както за ипотечните, така и за потребителските заеми. Конкретните примери не важат за всички банки. Изключително важно за ползване на застраховката обаче е условието, че безработният трябва да е съкратен. Застраховка не се изплаща и ако застрахованият сам е напуснал работа. "За застрахователя рискът настъпва тогава, когато човекът е съкратен, когато съответното предприятие има трудности. Но, ако служителят сам е решил да напусне, вие ще кажете - ама ако някой го е накарал да напусне - ние как да разберем дали е така. Как застрахователят да разбере - много се разширява базата за поемане на застрахователен риск", допълни Пунчев.