Клиентската база на "Мобилтел" е нараснала с 13.7% до 5.1 милиона абонати в края на месец март 2008 г. в сравнение със същия период на миналата година, стана ясно от прессъобщение мобилният оператор.

Пазарният дял на "Мобилтел" остава стабилен на ниво от 51.0% в края на първото тримесечие на тази година, сравнено с края на първото тримесечие на 2007-ма. Проникването на мобилни услуги в България е нараснало от 113.5% до 130.0%.

Ръстът при средно изговорените минути от абонат от 27.5% частично компенсира по-ниските цени и ограничи спада в средния приход от клиент до EUR 9.4 през първите три месеца на годината, от EUR 9.9 през същия период на 2007.

Приходите на "Мобилтел" са нараснали с 8.9% до EUR 154.4 милиона за първата четвърт на тази година, благодарение на увеличения трафик и месечните такси, в резултат на нарасналата клиентска база.

През първите три месеца на 2008 г. оперативната печалба преди данъци и амортизационни отчисления (EBITDA) се увеличи с 13.4% до EUR 92.8 милиона, сравнена със същия период на миналата година, благодарение на увеличените приходи и еднократната сума в размер на EUR 5.5 милиона, получена от продажба на активи. EBITDA като процент от приходите нарасна от 57.7% през първата четвърт на 2007 до 60.1% през първите три месеца на 2008.

Оперативната печалба на "Мобилтел" се увеличи с 16.0% до EUR 52.8 милиона, независимо от увеличените разходи за амортизация.

За първото тримесечие на 2008 г. "Telekom Austria Group" отчита ръст на приходите от 9.9% до 1,259.6 милиона евро, а клиентската база на мобилна комуникация е нараснала с 50.2% до 15.9 милиона. В основата на постигнатото през първата четвърт на годината са консолидирането на MDC и големия принос на компаниите в групата.