Немската транспортна фирма Willi Betz, занимаваща се със спедиция, логистика и търговия на автомобили, има намерение до края на годината да разгърне мрежата си от логистични центрове в България, съобщиха от Дойче Веле.

Следващата цел на компанията е Варна, където големите европейски инвеститори проявяват интерес да открият свои седалища.

Фирмата е на българския пазар от 1994 година. Занимава се с транспорт и логистика към Средния Изток, Сирия, Ливан, Афганистан и Пакистан. През първата половина на 2007 година отбеляза ръст на приходите и в трите основни бранша, възлизащ на около 14%.

Благодарение на сътрудничеството със Сомат през първото полугодие на годината Вили Бец отбелязва приходи от 240 милиона евро. Сомат, които са партньори на Вили Бец още от 60те години, държат около 94 % от поръчките за спедиция.

Силно нарастване на приходите отбелязва и най-младият бизнес на фирмата в България- търговията с автомобили.

Само за първото полугодие на 2007 година покачването на оборотите е около 60% и възлиза на 100 милиона евро. Вили Бец е генерален представител на бившия концерн Даймлер Крайслер в България и Македония както и на марката Мицубиши.

Изпълнителният директор на компанията Андреас Бунц посочва, че след окончателното установяване на Вили Бец в България, към приватизираните фирми са били разкрити още 200 места. Цялата дейност в България дава работа на близо 2500 души.

Компанията е собственик на Меридиан и Интершипинг, а що се отнася до търговията, която е втората основна дейност на групата у нас, те държат Балкан стар и Ауто Франс. Балкан стар е представителство на Даймлер Крайслер и на Мицубиши в България, а фирмата Ауто Франс се занимава с доставката на Рено и Дачия.