Над 20% от всички произведени през 2024 г. автомобили се очаква да е на ток и през следващото десетилетие търсенето ще се повиши, става ясно от доклад на Международната енергийна агенция.

Въпреки опасенията на експерти за търсенето и по-пестеливите коментари на производителите в последно време, от агенцията очакват стабилни продажби - 17 млн. в рамките на годината при 14 милиона през 2023 г. През първата четвърт EV продажбите са скочили с 25% на годишна база - при положение и че преди 12 месеца се виждаше същият растеж.

Спад в продажбите на електромобили Volkswagen. Европейците се връщат към бензина

Спад в продажбите на електромобили Volkswagen. Европейците се връщат към бензина

Продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене се увеличиха с 4% до 1,97 милиона броя през първите три месеца на годината

На практика между януари и март на пазара са се реализирали приблизително толкова електромобили, колкото през цялата 2020 г.

Сериозен мотор на този растеж е Китай, където се очаква около 45% от продажбите на коли да са на електромобили. Интеграцията на веригите на доставка и сериозната държавна подкрепа превърна компании без дълга история като BYD в потенциален конкурент даже на утвърдените марки по света - с евтини, но и с луксозни модели.

Около една четвърт от новите електромобили ще са в Европа, а само 11% - в САЩ.

Китай изнася толкова електромобили, че товарните кораби не достигат

Китай изнася толкова електромобили, че товарните кораби не достигат

Китай вече има осмият по големина корабен флот в света с 33 кораба за превоз на електромобили

Състезанието с китайските производители излиза скъпо - Ford в момента губят по 132 000 долара от всеки продаден електромобил. Затова и вече се говори за мерки на политическо ниво.