Бразилците вече не пият толкова бира, колкото преди. И това определено плаши най-големият производител на пиво в света - Anheuser-Busch InBev (AB InBev).
Белгийската корпорация обяви, че продажбите й в латиноамериканската държава са намалели с 9% през последното тримесечие на годината. При това тези резултати за за периода, през който в държавата се проведоха Олимпийските игри.
Най-голямото спортно събитие обаче не успя да увеличи потреблението на бира в Бразилия, която е притисната от най-продължителната рецесия от 1930 година. Безработицата в страната расте, а заплатите вървят надолу.
Международният валутен фонд (МВФ) очаква бразилската икономика да се свие с 3,3% за тази година. Това от своя страна означава, че надали продажбите на пиво ще се увеличат скоро.
От AB InBev посочват, че тези, които все още пият бира, предпочитат марки, позволяващи бутилките да се връщат срещу възстановяване на малка сума от цената. Именно това е една от причините за намалелите продажби на компанията, пише CNN Money.
"Потребителите са под все по-голямо напрежение, като връщат все повече и повече бутилки, вместо да купуват кенове", коментира Алисия Фори, която е анализатор в инвестиционната банка Liberum.
От AB InBev посочват, че приходите на бразилския им бизнес за третото тримесечие са намалели с 33 на сто. Към края на миналата седмица акциите на гиганта в индустрията изгубиха 4% от стойността си.