Британско-холандската компания Unilever, един от водещите в света производители на потребителски стоки, планира да отдели бизнеса си със сладолед в отделна компания.

"Този ​​бизнесимамногоразличеноперативен модел и в резултат на това, Бордът на директорите реши, че отделянето на сегмента за сладолед ще повлияе по най-добрия начин на бъдещия растеж както на този бизнес, така и на цялата компания", се казва в изявление на Unilever. Процесът ще започне веднага и ще приключи до края на 2025 година.

Приходите на Unilever от продажбите на сладолед през 2023 г. са 7,9 милиарда евро. Подразделението притежава пет от 10-те най-популярни марки сладолед света, включително: Wall's, Magnum и Ben & Jerry's.

След отделянето на бизнеса със сладолед, Unilever ще има четири сегмента: козметика, лична хигиена, грижа за дома и хранителни стоки. Ръководството на компанията очаква ръст на приходите в тези сегменти от 4-6% за годината и умерено увеличение на печалбата.

Освен това, ръководството на Unilever обяви програма за подобряване на производителността, чрез която ще спести около 800 милиона евро през следващите три години. Програмата включва въвеждане на нови технологии, стандартизиране на производствените процеси и създаване на оперативни центрове за повишаване на ефективността. Въпросната програма може да засегне около 7500 служители на компанията по целия свят, работещи предимно на офис позиции.

Пазарната капитализация на Unilever за последните 12 месеца се понижи с 6,6%, до 96,4 милиарда паунда (122,4 милиарда долара).

Как Unilever печели от инфлацията?

Как Unilever печели от инфлацията?

Цените ще се вдигат още, според британската Unilever