Нов тежък удар понесе репутацията на Boeing по време на изслушвания в сенатски комисии, като инженер от компанията заяви в прав текст, че "се произвеждат дефектни самолети", съобщават световните агенции.

Сам Салехпур разказа, че е бил заплашван, след като години наред се е опитвал да насочи вниманието на мениджърите си към различни проблеми. "Имам сериозни опасения за безопасността на моделите 777 и 787 и поемам професионален риск като говоря за това. Не ми обръщаха внимание. Казаха ми да не създавам забавяния. Откровено казано, предупредиха ме да си мълча", разказа инженерът.

Шефът на Boeing спечелил близо $33 милиона за година

Шефът на Boeing спечелил близо $33 милиона за година

Възнаграждението на Дейв Калхун скочило с цели 45% през 2023 г.

По думите му в заводите безогледно се използва груба сила - даже със скачане върху определени детайли, за да се компенсират разминавания в сглобките. Резултатът - сериозно нарушаване на собствените стандарти на Boeing.

Според компанията говорим за ширината на косъм и това е твърде консервативно предписание. Салехпур контрира с думите, че при полет на голяма височина ширината на косъма се превръща във въпрос на живот и смърт.

Главният директор и други шефове на Boeing се оттеглят заради кризата с безопасността

Главният директор и други шефове на Boeing се оттеглят заради кризата с безопасността

Акциите на компанията загубиха около една четвърт от стойността си след инцидента

Друг свидетел - Ед Пиърсън, който е бивш мениджър в Boeing и оглавява Фондацията за авиационна безопасност, определи като "криминално замитане на следите" липсата на достатъчно документация, предоставена след случая от януари, когато 737 Max кацна аварийно след откъртването на част от фюзелажа.

Все още компанията не е уведомила властите кои са работниците, които са пропуснали да монтират 4 допълнителни болта и така са създали предпоставка за трагедия в небето.