Водещият производител на спортни стоки в света Nike отчете ръст от 20% на нетната си печалба на годишна база за периода от септември до ноември. За трите месеца тя е достигнала 785 милиона долара, предаде BBС.
Бъдещите поръчки за доставки от декември 2015 г. до април 2016 г., които са ключова мярка за компанията, също бият всички очаквания. Те са стимулирани от силно търсене в Китай, Япония и Северна Америка.
Приходите на спортния гигант са се повишили с 4 на сто до 7,7 милиарда долара.
Компанията обяви, че към края на ноември бъдещите поръчки от цял свят за спортни обувки и дрехи са нараснали с 20 на сто, като изключим промените на валутните курсове.
Китай, Хонконг, Макао и Тайван са съставлявали 34% от този ръст, Япония – 32 процента, а Северна Америка – 14 на сто.
„Мощното ни глобално портфолио от бизнеси, съчетано със силна финансова дисциплина, продължава да докарва значителна стойност за акционерите. Виждаме огромна възможност пред нас, тъй като навлизаме в година на Олимпийски игри и европейски първенства с пълен пакет от вдъхновяващи иновации за спортистите навсякъде”, заяви главният изпълнителен директор на Nike Марк Паркър.
По-рано този месец компанията подписа доживотна сделка с американската баскетболна звезда Леброн Джеймс. Той работи с Nike от 2003 г., когато подписа договор за 90 милиона долара с фирмата.
Смята се, че най-новата сделка със спортиста е първият доживотен договор, сключван някога от Nike.