Японският предприемач Казухико Морияма вярва, че добре отпочиналите работници са добри за бизнеса. И е готов да вложи пари в това.
Служителите, които спят най-малко по 6 часа на денонощие поне 5 дни седмично, получават точки от Crazy Inc., компания, организираща сватби в Япония, пише Bloomberg.
Точките могат да се разменят за храна във фирменото кафене на стойност до 64 000 йени (570 долара) годишно. Нощната почивка ще бъде следена с приложение, създадено от производителя на матраци Airweave.
Повече от 92% от японците на възраст над 20 години признават, че не спят достатъчно, според проучване на производителя на здравни продукти Fujiryoki. Заради недостига на работна ръка и дългогодишното културна традиция за благородната саможертва в името на корпоративното благо, Япония стана известна с феномен, наречен смърт от преумора, който струва живота на много от жителите й.
Служителите с по-щастлив живот ще бъдат по-продуктивни и в офиса, според Морияма. "Трябва да защитавате правата на работниците, в противен случай самата страна ще отслабне", твърди предприемачът.
В допълнение към стимулите за сън, Crazy насърчава и по-доброто хранене, упражненията и по-позитивната офис среда. Компанията предлага грижа за децата на служителите си, както и възможността да се предприемат фирмени ваканционни пътувания през редовните работни дни.
Водещите икономики плащат висока цена за недоспиването
Съществуват доказателства, че повече сън ще доведе до по-добри бизнес резултати и по-висок икономически растеж. Недостигът на сън струва на икономиката на САЩ 411 млрд. долара годишно или 2.28% от БВП, според проучване на Rand Corp за 2009 г. За Япония загубата се оценява на 138 млрд. долара или 2.92% от БВП.
"В крайна сметка искам да достигна до 1 милион служители. Искам да направя нещо, което другите хора смятат за лудост", признава Морияма.