Нел Даймънд, главен изпълнителен директор на Hill House, споделя как нейният малък бизнес се е изстрелял до световен успех с прост, уникален продукт. В разгара на пандемията от Covid-19 роклята за сън на Hill House Home се превърна в нещо повече от дреха - тя беше символ на комфорт и гъвкавост за един свят в движение, разказва BBC.
Това, което започна като бизнес за спално бельо и домашен бельо директно към потребителите през 2016 г., се превърна в модно движение, което отразява как една дреха може да се адаптира към тялото ви през годините и да се трансформира в зависимост от изискванията на деня.
Компанията представи Nap Dress през 2019 г., дизайн, който се опира на идеята за пушена тъкан от 50-те години на миналия век и я преосмисля с модерна, универсална привлекателност. Не отне много време на роклята - вече с над 50 модела - да стане вирусна в социалните медии и да стане често срещана в много гардероби по света.
"Нашият луд растеж се случи от 2019 до 2020 г. - точно по средата на карантината и докато бях бременна с близнаци", споделя изпълнителният директор Нел Даймънд пред BBC.
"Очевидно виждах колко силно се променя бизнесът вътрешно от обема на продажбите, но един наистина ключов момент за мен беше да работя от вкъщи, да седя в спалнята си в Ню Йорк и да гледам през прозореца, за да видя някой да върви по улицата облечена в една от нашите дрехи."
"Предприемачеството може да се почувства наистина самотно и изолирано, така че да осъзнаеш, че хората знаят за твоя малък проект, е невероятно възнаграждаващо. Никога няма да забравя този момент."
Оттогава компанията е продала над един милион рокли за дрямка, разширява се в категории като връхни дрехи и бански костюми и отваря пет търговски обекта в Съединените щати, от Ню Йорк до Чарлстън.
Обхватът на марката се разширява и в други търговци на дребно, включително Shopbop и Saks. Hill House определя текущата си оценка на приблизително 150 милиона долара, въпреки че BBC не успя да получи независима оценка.
Компанията е изправена пред предизвикателства, включително справяне с прекъсванията на глобалната верига на доставки по време на пандемията и повишаване на разходите, за да отговори на повишеното търсене. Но във време, когато малките предприятия се борят да се откроят сред икономическата несигурност, историята на Hill House подчертава важността на адаптивността и изграждането на силни връзки с потребителите.
"Имахме най-голямата година в историята на компанията", каза Даймънд. "Бизнесът продължи да расте дори и в рамките на нашите оптимистични планове." Когато казахме на нашите клиенти какво се случва, хората харесаха това прозрение за човечеството зад продуктите, които всъщност купуват."
Любовта на Даймънд към модата започва рано, през тийнейджърските й години, докато посещава Американското училище в Лондон, Обединеното кралство. След като завършва университета в Принстън, тя се присъединява към търговското бюро на финансова фирма, като първоначално навлиза в същия сектор на бизнеса като баща си Боб Даймънд, бивш главен изпълнителен директор на банка Barclays. Тя обаче бързо осъзна, че страстта й е другаде.
"Винаги ме е привличала търговията на дребно", казва тя.
"Бих откраднала статии за капиталови изследвания на мои приятели, за да науча какво правят компаниите в търговските площи. Осъзнах, че това нещо, което започна като грешно удоволствие - любов към модата - се оказа жизнеспособна възможност за кариера."
Сега, като главен изпълнителен директор, Даймънд наблюдава всеки аспект на бизнеса, от стратегия за растеж до творческо направление.
"Имаше много фирми, които стартираха с подход директно към потребителя и говореха за премахване на посредника. Исках да направя същото нещо и... да започна с малко и да се съсредоточа само върху един или два продукта. Докато бях в бизнес училището, отделих време за малките части от стартирането на бизнес - търговски марки, правни документи, наемане на първите няколко изпълнители и създаване на нашия акаунт в Instagram.
След като завърших, прекарах първите няколко години в стартиране на бизнеса и наистина се съсредоточих върху срещите с нашите клиенти. Беше много малък екип в коуъркинг пространство в Ню Йорк. До 2019 г. всичко драматично се промени за една нощ. Преминахме от нисък, бавен и внимателен растеж до успеха на Nap Dress. В рамките на няколко месеца нашият бизнес беше предимно моден бизнес, базиран на силата на тази продуктова линия.
Преминахме от пет души до 30 души и от един магазин до сега с почти шест магазина. Това наистина промени мащаба на бизнеса. Спомням си, че първата ни поръчка беше за сто единици и бяхме ужасени, че всъщност няма да ги продадем. Да си продал милион от тях днес е наистина невероятно", разказва Нел Даймънд.