Samsung и Apple доминират на световния пазар за смартфони, но още през 2015 г. позициите им ще отслабнат, прогнозира анализаторската компания от Fitch Ratings. Конкуренцията на развиващите се пазари расте, а там все по-уверено се чувстват местните играчи, които предлагат евтини устройства, пише TechNews.bg.

Към началото на 2015 г. се очаква пазарният дял на Samsung да намалее до 25%, а на Apple - до 14%. За сравнение, в края на 2013 г. двете компании контролираха съответно 31% и 15% от продажбите на смартфони.

Въпреки че доставките на смартфони през 2014 г. ще нараснат с 20% до 1,2 млрд. броя, Samsung и Apple заедно ще продадат по-малко устройства отколкото през миналата година - 450-460 млн. спрямо 467 млн. броя.

Според Fitch, в момента смартфоните заемат две трети от световния пазар на мобилни телефони, а по-нататъшният ръст в сегмента ще се обуславя от развиващите се пазари, където цената е по-важен фактор от бранда и новите технологии.

Ето защо устройствата от локални производители на цена 100-300 долара, притежаващи повечето от необходимите функции, се радват на по-голямо търсене, отколкото скъпите модели на Samsung и Apple.

Сред най-перспективните пазари за смартфони се посочват Индия и Китай. Очаква се тези две страни да обезпечат над 60% от общия ръст в доставките на смартфони. Основни конкуренти на Apple и Samsung ще бъдат китайските производители Xiaomi, Lenovo, Huawei и индийският Micromax, прогнозира Fitch.

Междувременно, IDC твърди, че и в момента Xiaomi е сериозен конкурент на Samsung и Apple на пазара в Китай. През второто тримесечие компанията излезе начело в страната с продажби в размер на 15 млн. броя, което е 15% от общия обем. За сравнение, Samsung е продала за същия период в Китай 13,2 млн. смартфона и има дял от 12%.

Не се очакват също така революционни нововъведения в следващите модели на Samsung и Apple, отбелязва Fitch. Иновации от рода на огънатите дисплеи и съвместимите носими устройства едва ли ще обърнат тенденцията на намаляващо влияние на Samsung и Apple, заключава анализаторската компания.