Apple Inc. за първи път стана най-големият производител на смартфони по продажби в количествено изражение с пазарен дял от 20,1%. Samsung загуби преднината си за първи път от 2010 година. Това се посочва в предварителен доклад на Международната корпорация за данни (IDC).

"През втората половина на годината имаше силен ръст в продажбите на бюджетни устройства на платформата Android, включително Transsion и Xiaomi, поради популярността на развиващите се пазари, но основният победител очевидно беше Apple. Компанията не само е единствената от челната тройка, записала положителна динамика в края на годината, но и се издигна до първо място за първи път", каза Набила Попал, ръководител на изследване на IDC Worldwide Tracker.

Глобалните продажби на смартфони паднаха до 10-годишно дъно

Глобалните продажби на смартфони паднаха до 10-годишно дъно

Ръст на годишна база има само на пазарите в Близкия изток и Африка

Южнокорейската Samsung Electronics намали продажбите си с 13,6% през миналата година, китайската Xiaomi с 4,7%, а OPPO с 9,9%. Междувременно сравнително нов играч на пазара на смартфони, китайският Transsion, увеличи продажбите си с 30,8% и се изкачи до пето място в края на годината с пазарен дял от 8,1%.

Глобалните доставки на смартфони през 2023 г. са намалели с 3,2% до 1,17 милиарда единици, се казва в доклад на IDC.

През четвъртото тримесечие глобалните продажби на смартфони са нараснали с 8,5% на годишна база до 326,1 милиона, в сравнение с очакванията за увеличение от 7,3%.

Защо Apple загуби 100 милиарда долара само за ден

Защо Apple загуби 100 милиарда долара само за ден

Barclays обяви, че очаква слаби iPhone продажби през цялата година и това удари по цената на акциите

Годишни доставки на смартфони (млн. бройки ):

Компания

2023г

2022г

изм. за год

пазарен дял в 2023

дял в 2022

Apple

234,6

226,3

3,7 %

20,1 %

18,8 %

Samsung

226,6

262,2

-13,6 %

19,4 %

21,7 %

Xiaomi

145,9

153,2

-4,7 %

12,5 %

12,7 %

OPPO

103,1

114,4

-9,9 %

8,8 %

9,5 %

Transsion

94,9

72,6

30,8 %

8,1 %

6,0 %

други

361,8

377,2

-4,1 %

31,0 %

31,3 %

общо

1166,9

1205,9

-3,2 %

100 %

100 %