Русия е готова да компенсира част от разходите на превозвачите за доставката на стоки по Северния морски път, така че разходите за транспорт да са по-малки от транспорта през Суецкия канал.
Това заяви заместник-министърът за развитие на Далечния Изток и Арктика Александър Крутиков,
Маршрутът от Изтока до Европа през Арктика е много по-кратък, отколкото през Суецкия канал, но корабоплаването по Северния морски път е по-скъпо и рисковано.
"Цената на превоза трябва да бъде по-малка от същия транспорт през Суецкия канал, поне в началния етап", каза Крутиков цитиран от Bloomberg.
За тази цел Русия може да създаде държавен оператор, който да доставя стоки по Северния морски път. Операторът ще покрие разходите и рисковете на превозвачите по време на транспорт.
Според Крутиков, за да се повиши привлекателността на Северния морски път, според този план, ще са необходими около 10 години. "Превозвачите ще свикнат с инфраструктурата, ще се заинтересуват. Тогава можем да спрем да покриваме част от разходите и маршрутът ще бъде търговски изгоден", каза Крутиков.
Източник: Wikipedia
По данни на Bloomberg, превозът на товари през Арктика сега е с 36% по-скъп, отколкото през Суецкия канал. В същото време маршрутът за доставка по Северния морски път през Арктика от Европа до Азия е много по-кратък от маршрута през Африка.
Дължината на Северния морски път от Санкт Петербург до Владивосток е 14 хиляди километра, а маршрутът между тези градове през Суецкия канал е 23 хиляди километра.
Засега най-често танкери с втечнен газ на "Новатек" преминават през Северно море. През септември 2019 г. Лукойл беше първата компания, който изпрати арктически петрол до Китай по Северния морски път, припомня vestifinance.ru.



USD
CHF
EUR
GBP