Бившият директор на алианса Renault-Nissan-Mitsubishi и понастоящем международен беглец - Карлос Гон, твърди, че пандемията на новия коронавирус ще ускори консолидацията на световната автомобилна индустрия.

В интервю пред CNBC след дръзкото му бягство от Япония в Ливан на 29 декември, бившият директор посочи, че секторът ще продължи да се бори дори след одобряване на ваксина срещу заразата.

"Дори и веднага да намерят ваксина, вероятно ще отнеме една година, преди нещата да започнат да се нормализират. Много компании ще се борят. Те ще страдат", посочи той.

Сега Гон пише книга за времето си в японския автомобилен производител Nissan. За същия период Гон е оприличаван като спасител на компанията от ръба на разорението, преди той да бъде арестуван по обвинения в различни финансови престъпления през 2018 година. Докато САЩ заявиха, че Япония може да екстрадира двама мъже от Масачузетс, които са помогнали на Гон при бягството му, бившият изпълнителен директор остава на свобода в Ливан, където е защитен със съпругата си заради двойното си гражданство.

Цената на свободата: Колко е платил Карлос Гон, за да избяга от Япония в Ливан

Цената на свободата: Колко е платил Карлос Гон, за да избяга от Япония в Ливан

Сумата е прехвърлена на два транша на компанията на бивша зелена барета на САЩ

Nissan

По думите на Гон компаниите, които нямат визия, вероятно ще бъдат набелязани за поглъщане от тези с по-добри баланси или планове за бъдещето, включително компаниите за електрически превозни средства. Той вярва, че Nissan, както и неговите партньори от алианса Renault и Mitsubishi, могат да бъдат сред компаниите, които няма да оцелеят. 

"Не съм голям оптимист, знам какво знам. И по-специално - оправданията и обясненията, които те дават за трудностите - не само при Nissan, но и при Renault и Mitsubishi", заяви милионерът беглец.

Според него лидерът сега е производителят на електрически автомобили Tesla. Като пример той посочи това, че акциите на американския гигант са нараснали с близо 400% до тази година, а пазарът възнаграждава изпълнителния директор Илън Мъск за създадената от него визия.

Историята на Карлос Гон и как той преобърна световната автомобилна индустрия

Историята на бизнесмена беглец и как той преобърна световната автомобилна индустрия

Всичко за бившия председател на Renault-Nissan-Mitsubishi

Напускане на Ливан?

Гон се надява, че един ден ще може да напусне Ливан, без да се страхува да бъде арестуван. Той каза, че вероятно никога няма да се върне в Япония, освен ако не променят правосъдната система на страната. По думите му той би искал да посети родината си Бразилия, Франция и САЩ, където живеят децата му.

Първоначално бившият автомобилен лидер беше арестуван в Япония по обвинения във финансово неправомерно поведение и злоупотреба с корпоративни ресурси през ноември 2018 година. Той избяга от Япония на 29 декември миналата година благодарение на сложна схема, за която се твърди, че е участвал и бивш войник от специалните части на САЩ, който е помогнал на Гон да се скрие в кутия за музикално оборудване.

Nissan съди Карлос Гон за 91 милиона долара

Nissan съди Карлос Гон за 91 милиона долара

Той е изправен пред наказателни обвинения в Япония, но избяга в Ливан през декември

Гон коментира и че е изненадан от това, че миналия месец САЩ се съгласиха да екстрадират ветерана от специалните сили на американската армия Майкъл Тейлър и неговия син Питър Тейлър на японските власти. Той не очаква новата администрация на Байдън да му помогне в борбата му срещу Япония.

Относно обвиненията си Гон отново коментира, че ги намира като част от заговор на ръководители и държавни служители на Nissan, за да му попречат да продължи да интегрира Nissan с френския автомобилен производител Renault.

В изявление във вторник Nissan защити действията си: "Nissan е извършил строго и задълбочено вътрешно разследване, включващо външни адвокати. Въз основа на съществени и убедителни доказателства, открити в разследването, Nissan установява, че Карлос Гон и Грег Кели умишлено са извършили сериозни нарушения и значителни нарушения на корпоративната етика." Компанията заяви и че фактите около неправомерното поведение ще бъдат показани по време на съдебното производство.

Карлос Гон, бягството му от Япония и как се губят $14 милиона за ден

Карлос Гон, бягството му от Япония и как се губят $14 милиона за ден

Nissan и Renault удариха дъното през 2019 година