"Кауфланд България", "Луфтханза Техник София" и "ТЕД БЕД" са сред компаниите, които бяха отличени при раздаването на наградите на германската икономика в България за 2019 година. Веригата спечели приза в категория "Голямо предприятие", а останалите две фирми станаха нейни подгласници в същата категория.
Германо-Българската индустриално-търговска камара (ГБИТК) награди за шестнадесети пореден път фирми, допринесли за развитието на българо-германските икономически отношения през изминалата година. Церемонията се състоя в Националната художествена галерия. Наградата бе връчена в четири категории - "Голямо предприятие", "Малко и средно предприятие", "Социален ангажимент" и "Стартъп компания", а общо номинирани бяха 27 предприятия.
През 2019 г. "Кауфланд България" отваря във В. Търново 59-ия си магазин. Инвестицията възлиза на 25 млн. лв., като са създадени 100 работни места. "Кауфланд" инвестира близо 67 млн. лв в разширяване на логистичния център в с. Стряма. и създава близо 100 работни места. Предстои във Варна да заработи 5-ият хипермаркет на веригата, за което е планирана инвестиция от над 31 млн. лева.
Компанията инвестира в разработването на иновации в собствен IT HUB, който през 2019 г. разширява дейността си и откри втори офис в страната с планове за удвояване на екипа. През 2019 г. "Кауфланд България" инвестира близо 850 хил. лв. в здравни програми и обучения на екипа. Като част от цялостната политика за устойчиво развитие "Кауфланд България" развива и дарителството. През 2019 г. печели приза "Най-голям корпоративен дарител".
В категория "Малко и средно предприятие" Наградата на германската икономика получи "Лигна Груп". Фирмата кандидатства за наградата след една успешна 2019 г., свързана с реализацията на проекти с различни клиенти на пазара в Германия. Тя продължава да поддържа успешните си бизнес взаимоотношения с веригата хотели B&B като през 2019 г. са обзаведени 6 хотела в Германия и 1 във Виена.
В категорията "Малко и средно предприятие" второ място зае "Роберт Бош", а трето "ИХБ ШипДизайн". В категорията "Социален ангажимент" призът отиде при "Лидл България".
Социално отговорната политика на "Лидл България" се фокусира върху пет стълба: околна среда, общество, продукти, служители и бизнес партньори, като за всяка една от тези групи прилага конкретни мерки на регионално и глобално ниво. Пример за ангажираността на компанията е инициативата "Ти и Lidl за по-добър живот". Инициативата финансира значими проекти на граждански организации в цялата страна и има за цел да помогне на инициативните хора в страната да си създадат условия да водят по-качествен и пълноценен на живот.
В новата четвърта категория "Стартъп компания", акцентираща върху развитието на стартиращите компании в България и тяхната иновативна дейност, наградата на германската икономика получи "Девелиот".