Xiaomi отваря нов раздел в историята на компанията, като започва продажбите на своя електромобил. Китайската компания, която е известна със своите смартфони, ще предлага електрическата SU7 за 215 900 до 299 900 юана (или 29 870 - 41 493 долара). Компанията навлиза в жестоко конкурентен вътрешен пазар.

Стандартният SU7 EV модел на компанията ще бъде на цена от 29 870 долара, докато версиите Pro и Max ще струват съответно 34 021 и 41 493 долара.

Доставките за моделите Standard и Max ще започнат от края на април, а моделите Pro ще последват до края на май.

Всички модели SU7 засега ще се продават само в Китай, най-големият автомобилен пазар в света.

Характеристики

Минималният пробег SU7 на Xiaomi е от 700 км, който надминава 567 км на Tesla Model 3. Освен това, колата използва същата операционна система като новите смартфони и други устройства на компанията - Hyper OS. Така се постига максимално добра интеграция.

Както обикновено при Xiaomi, самото производство е аутсорснато на друга компания - то ще се случва в пекински завод на държавната компания BAIC Group, като неговият капацитет е 200 000 возила годишно.

Проектът за електромобила изпълнява амбицията на основателя на Xiaomi Лей Юн, който обяви навлизането на компанията на пазара на електромобилите през 2021 г., обещавайки да инвестира 10 милиарда долара в своя автомобилен бизнес, което ще бъде "последният голям предприемачески проект" в живота му.

След смартфоните, Xiaomi иска да покори и автомобилния пазар

След смартфоните, Xiaomi иска да покори и автомобилния пазар

Акциите на компанията скочиха с 10%, след като насрочи доставките на първия си модел

Компанията формира производствено партньорство с държавния автомобилен производител BAIC Group и показа SU7 седанът през декември. Tогава изпълнителният директор Лей Юн коментира, че амбициите на Xiaomi са за световния Топ 5. За целта няма да се пестят пари.

Анализаторите са разделени относно това дали автомобилният проект на Xiaomi ще успее. Някои казват, че това е естествено продължение на компанията.

Изпълнителният директор на компанията подчерта, че преминаването от електроника към производство на автомобили не е било лесно, като не пропусна да отбележи, че американският съперник Apple се е отказал от подобна идея.

"През трите години на разработване на тази кола най-голямото ми осъзнаване е, че проектирането на автомобили е изключително трудно. Дори гигант като Apple се отказа от това", каза Лей по време на събитие, отбелязващо старта на продажбите на електромобилите на компанията.