През последните години френският гигант в търговията с бързооборотни стоки Carrefour беше изправен пред редица неуспехи. Компанията беше принудена да се изтегли от десетки пазари, включително от България, Румъния и Гърция.

Но сега веригата може да сложи край на този тежък период. Канадският лидер Alimentation Couche-Tard, който е собственик на веригата магазини Circle K, иска да купи Carrefour в мащабна сделка за 20 милиарда долара, а целта му е по този начин да изгради трансатлантически гигант в търговията.

Първичното предложение на Couche-Tard оценява френската компания на около 20 евро за акция, което е грубо 29% над цената им към вторник, твърдят запознати, цитирани от Bloomberg. След излизането на тази новина книжата на дружеството поскъпнаха с 14% до около 18 евро.

Във вторник от Couche-Tard са потвърдили, че са започнали "проучвателни преговори" за сделка с Carrefour, като от дружеството посочват, че те няма да завършат със сигурност с обединение. По думите на източници и двете компании смятат, че има възможност за преговори по предлаганата цена.

Канадският лидер управлява голяма верига от магазини и бензиностанции, но в портфолиото си няма супермаркети. През годините тя успява да изгради своя бизнес с придобивания на по-малки конкуренти първоначално само в Канада, а след 2001 в САЩ и от 2012 година в Европа.

Carrefour продаде 80% от бизнеса си в Китай с огромна отстъпка

Carrefour продаде 80% от бизнеса си в Китай с огромна отстъпка

Компанията навлезе в Поднебесната империя през 1995 г. и въпреки успеха в ранните години, сега не може да се справи с конкуренцията на интернет пазаруването

На Стария континент тя оперира в Полша, Русия, Ирландия, Балтийските и Скандинавските държави. Тя развива дейност под марките Circle K, INGO, като има близо 2700 обекта в региона.

Carrefour от своя страна управлява над 2800 магазина и 703 по-големи хипермаркета в Европа, както и в Аржентина и Бразилия. Тя има около 320 000 служители и е най-големият работодател в частния сектор във Франция.

През последните години веригата губи позиции у дома от местни и германски конкуренти, както и в чужбина. От доста време компанията се опитва да се справи с натрупаните дългове, възлизащи на около 5,2 милиарда евро към юни миналата година.

Веригата "Карфур" фалира

Веригата "Карфур" фалира

Българското й дружество влезе в процедура по несъстоятелност

В България Carrefour навлезе през 2009 година, като отвори 8 магазина, 5 от които бяха хипермаркети. Тя присъстваше в София, Пловдив, Плевен, Варна, Бургас и Русе, като беше част от франчайз на френската компания и гръцката търговска група Marinopoulos. През 2017 година българското дружество, част от групата, обяви фалит заради натрупани задължения.

Компанията се изтегли още от Гърция, Северна Македония, Чехия, Словакия и други пазари в Европа.

Пуснаха за продажба и последния “Карфур” у нас

Пуснаха за продажба и последния “Карфур” у нас

Той беше първият от веригата, отворил врати в България