Нови китайски двуетажни електрически влакове, кото можеха да се движат по българските железници, ще тръгнат по релсите на съседна Сърбия. Покупката на машините на китайската компания CRRC беше договаряна у нас, след което търгът за тях беше спрян след разследване за нарушения от страна на ЕС. В крайна сметка страната ни ги замени с полски влакове.

Белград обаче подписа меморандум за разбирателство с китайската компания CRRC - Changchun Railway Vehicles, като се договори да купи девет електрически влака, съобщи сръбският министър на строителството, транспорта и инфраструктурата Горан Весич, цитиран от местните медии.

"Подписан е договор за закупуване на електрически влакове със скорост 120 километра в час. Готови сме да използваме богатия опит и знания на Китай в транспортния сектор и да осигурим адекватен трансфер на знания в подкрепа на местното развитие, включително подобряването на железопътния пътнически транспорт в Сърбия и свързаната железопътна индустрия", заяви Весич.

Новите двуетажни китайски влакове за 250 милиона лева, които трябваше да се движат и в България

Новите двуетажни китайски влакове за 250 милиона лева, които трябваше да се движат и в България

Високотехнологичните машини развиват 160 км/ч

По думите на министъра влаковете ще бъдат адаптирани към всички стандарти на ЕС, а доставката им трябва да приключи до 31 декември 2026 година.

Снимка 664109

Източник: БГНЕС

Визитата на китайския президент Си Дзипин в Сърбия

Сделката е осъществена в навечерието на посещението на китайския президент Си Дзинпин в страната. Белград прие редица документи за сътрудничество с Китай в областта на инфраструктурата, селското стопанство, информационните технологии и туризма.

Тази седмица сръбският президент Александър Вучич, министър-председателят Милош Вучевич и председателят на парламента Ана Бърнабич посрещнаха тържествено Си Дзинпин на летището в Белград. Тържественият прием на китайската делегация, водена от Си Дзинпин се проведе на 8 май в Белград.

Вместо от Китай: Купуваме двуетажни влакове за над 300 милиона лева от Полша

Вместо от Китай: Купуваме двуетажни влакове за над 300 милиона лева от Полша

Задава ли се положителна промяна за българския железопътен транспорт?