На застрахователната компания „Zurich Insurance" бе наложена глоба в размер на 2,27 милиона лири от Управлението за финансови услуги (FSA) за загубата на лични данни на 46 000 клиенти на компанията, предаде ВВС.Това е най-голямата глоба, налагана до момента на фирма за проблем със сигурността на данните, пише Europa.bg.

Маргарет Кол, директор в FSA, заяви: „„Zurich Insurance" много разочарова своите клиенти". От своя страна изпълнителният директор на „Zurich Insurance" Стивън Люис подчерта, че „този инцидент е неприемлив".

Данните на клиентите, включително номера на банкови сметки и информация за кредитни карти, са изчезнали през август 2008 г. Въпреки това компанията разбира за загубата им едва година по-късно и започва да уведомява клиентите за случилото се. Информацията е изтекла по време на рутинен трансфер до център за съхранение на данните в Южна Африка.

Управлението за финансови услуги заявява в изявление, че „„Zurich Insurance" не са предприели разумни мерки за гарантиране, че компанията разполага с ефективни системи и контрол, за да управлява рисковете, свързани със сигурността на данните на клиентите".

„Всички компании във финансовия сектор би трябвало добре да разгледат подробностите около този случай и да се поучат от грешките на „Zurich Insurance"", допълни Кол.

Финансовата компания твърди, че няма доказателства, че с данните е било злоупотребено. Фирмата обяви, че е въвела нови мерки за сигурност и е назначила специален служител, отговарящ за информационната сигурност.

Тъй като компанията е съдействала на разследването още в началните му етапи, глобата е била намалена с 30%. Без тази „отстъпка" тя би възлязла на 3,25 милиона лири.