Азиатците дават доста пари за посрещането на Коледа. От Сингапур до Хонконг пищни коледни елхи осветяват търговските центрове, където продажбите в края на годината са обещаващи, съобщи БГНЕС.

Повече от всякога големите чуждестранни марки, особено луксозните марки и новите технологии, се надяват на големи продажби сред азиатските им клиенти между Коледа и Китайската Нова година в началото на февруари.

Въпреки че продажбите се очертава да са по-големи от миналата година, много потребители остават предпазливи, страхувайки се вероятно от забавяне на възстановяването заради икономическите затруднения на САЩ и на Европа. В Сингапур най-известната улица Орчард Роуд тези дни е пълна с купувачи от цяла Югоизточна Азия, които намират там всички големи международни парфюмерийни, модни и бижутерийни марки.

Сингапур може да си позволи да е в празнично настроение, защото икономическия растеж в града - държава се очаква да достигне тази година 15% и ще е най-високият в Азия след кратката рецесия през 2009 г. Но търговията не е така процъфтяваща, както индустрията и услугите, които са моторът на растежа. Защото потребителите пестят повече и са изкушени да харчат в Европа и в САЩ, които станаха много достъпни дестинации заради рязкото увеличаване на курса на сингапурския долар през последните месеци.

В Хонконг продажбите на дребно са нараснали с 18,3% на годишна основа през октомври. Тъй като растежът на доходите остава много силен в Китай, китайските туристи харчат повече.