В момента такситата в Ню Йорк имат среден градски разход на гориво от 16 литра бензин на 100 км., това е заявил Блумбърг на конференция в кметството на града миналата седмица. След преминаването към хибридния стандарт, такситата в Ню Йорк ще успеят да се вместят в зададената от общината граница от не повече от 12,5 литра на 100 км. градски разход.
Блумбърг е заявил, че когато такситата в града станат изцяло с хибридни двигатели, това ще представлява най-голямата екологично-чиста градска таксиметрова общност на планетата. В момента в град Ню Йорк има едва 375 хибридни автомобила от 13,000 таксита, като планът на градоначалника е те да станат на 100% хибриди до октомври 2012 г.
„Тъй като такситата са адски натоварени и са в движение почти непрекъснато, като станат с хибридни двигатели, това ще е все едно да изкараме от улиците над 32,000 частни автомобила с бензинови двигатели, които замърсяват околната среда", продължи коментарите си Блумбърг.
Общината на Ню Йорк има намерение да замени и всички обслужващи автомобили, като боклукчийските камиони и автобусите с хибридни такива в момента, в който се появят на пазара и са сравнително достъпни. За момента кметството на Ню Йорк е одобрило девет бензиново-електрически хибридни автомобилни модела, които могат да се използват като таксита.
Сред избраните автомобили са моделите на Тойота от 2006 г. Sienna CE, Prius и Highlander, както и от моделите произведени през 2007 г. на Camry Hybrid и Lexus RX400H. Одобрени са и хибридните версии на другия основен японски автомобилен производител Хонда с моделите си от 2006 г. Accord и Civic, както и американските автомобили Ford Escape, Mercury Mariner и Saturn VUE Green Line.
До октомври 2008 г. по улиците на Ню Йорк ще се движат над 1,000 таксита с хибридни двигатели обещават от таксиметровите компании в града. През следващите години техния брой ще нараства с темп от 3,000 хибридни автомобила на година, като през 2012 г. те трябва да изместят напълно старите бензинови автомобили.
Новите хибридни автомобили ще намалят драстично вредните емисии в града, като се прогнозира, че след 10 години нивото на изхвърляния въглероден диоксид ще падне с 215,000 тона годишно, а разходите за едно такси ще се намалят с около $10,000 на година.
Неделчо Съботинов
на 30.05.2007 в 10:50:56 #5Кретен, те са го написали хората ама кой да чете "бензиново-електрически хибридни автомобилни модела", работят едновременно с бензин и на ток, в зависимост от моментната нужда от мощност и режим на каране. Икономисва се гориво в задръстванията на града.
Kreten
на 30.05.2007 в 09:44:17 #4Не е ясно каво представляват тоези "хибридни" автомобили. С какво са хибрид.
Само Левски
на 30.05.2007 в 00:59:07 #3НЕ ПОДЦЕНЯВАЙТЕ АМЕРИКАНСКАТА ИЗОБРЕТАТЕЛНОСТ. ДО 2012 ГОД. ЩЕ СА СИ РЕШИЛИ ВСИЧКИ ПРОБЛЕМИ С ЕКОЛОГИЯТА, А НИЕ ВСЕ ОЩЕ ЩЕ СПОРИМ КЪДЕ ДА СЕ ИЗВОЗВА СОФИЙСКИЯ БОКЛУК
Udddri
на 29.05.2007 в 21:42:56 #2До 2012 ще има електромобили. Сигурно тогава ще кажат: До 2020 всички таксита да са електромобили.
БСП
на 29.05.2007 в 21:11:59 #1до 2012 няма да има хибриди.