Билетите за Олимпийските игри обикновено се продават доста бързо. Но когато държавата на северната ти граница редовно тества ядрени оръжия и заплашва с тях целия регион, това може да има охлаждащ ефект върху продажбите.
Южна Корея научи този урок, след като продажбите на билети в страната за зимната Олимпиада в Пьонгчан, която започва след около 5 месеца, са невероятно ниски. От предвидените 750 хил. места за южнокорейците, досега са продадени едва 52 хил.
Продажбите в международен план са по-добри - от 320 хил. предложени билета, половината вече са изкупени.
Международните продажби са малко по-добри, като половината от 320 000 продадени билета са продадени, пише сп. Fortune.
Има огромна разлика с летните Олимпийски игри в Сеул през 1988 г., когато търсенето беше невероятно голямо. Но и периодът е много по-различен. Южна Корея вече няма какво да доказва, след като вече е лидер в технологичната индустрия.
Президентът на Организационния комитет на Олимпиадата в Пьонгчан Лий Хей-беом заяви, че не очаква Северна Корея да предизвика проблеми по време на игрите, тъй като нейни атлети също трябва да участват в тях.
Но въпреки че Пьонгчан е ски курорт, нито Северна, нито Южна Корея разполагат с някакви звезди в зимните спортове, което също може да е фактор за слабите продажби.
Организаторите омаловажават слабите резултати, твърдейки, че билетите за корейската зимна Олимпиадата се продават по-бързо, отколкото тези за Игрите в Сочи през 2014 г.
Зимните Олимпийски игри в Пьонгчан трябва да започнат на 9 февруари.