Световните медийни компании, разчитайки на постъпления от реклами в Интернат, отстъпват в борбата с програмите, блокиращи показването им.

Около 21% от ползващите лаптопи, таблети и други мобилни устройства имат програми, които блокират показването на рекламите в мрежата. А това са около 1,9 милиарда устройства, до които не достигат рекламните послания, показват данните от изследване  на PageFair, съобщава Bloomberg.

Загубите на рекламните компании за 2015 г. от използването на блокиращи програми се оценяват на 22 милиарда долара. Това представлява 13,7% от годишните приходи от интернет реклами, които се оценяват на 160 млрд. долара.

Да се постигне официална забрана на блокиращите реклама засега не се отдава на медиакомпаниите. Вероятно най-доброто решение ще стане приспособяването на рекламния бранш към новите условия, отбелязва агенцията.

Възможно е да си струва, той да се откаже от част от своите печалби и да съкрати рекламния поток, за да не дразни толкова потребителите, карайки ги да прибягват до блокиращи програми.