На първи по рода си в България форум, организиран от Хюлет-Пакард днес в София, бизнес лидери обсъдиха рискове и стратегии за устойчиво управление на критични процеси.
На форума, организиран с партньорството на Делойт България, водещи бизнес лидери от НР, Делойт, Глобул и Лукойл Технолоджи Сървисис посочиха стратегии за управление на риска в организации от частен и публичен сектори и демонстрираха своя международен опит в изграждане на непрeкъсваемост на бизнес процесите.
Ираван Хира, генерален директор на HP България, отбеляза: "Никога не e било по-важно повече от днес правилното управление на критичните бизнес процеси - в сложна икономическа среда компаниите се стремят да намалят разходи, максимизират печалба от приходите, както и да увеличат приходите си от ограничен пазар. Решението на парадигмата е предлагане на качествени продукти и услуги с оптимизирани разходи за компаниите, основани на ефективни и непрекъсваеми бизнес процеси."
Днешния НР Форум за устойчиво управление на критични за бизнеса процеси е първа стъпка от мащабен проект на НР и Делойт България. Като част от проекта в следващите месеци НР, Делойт България и Българска стопанска камара, ще проведат съвместно проучване като ще предложат отговор на предизвикателствата пред българските компании и правилно управление на процеси и ИТ инфраструктура.
Васил Костов, директор Технологични услуги в НР България, посочи: "Данните с които разполагаме са показателни - 93% от компаниите с повече от 10 дни прекъсване на основни процеси фалират до една година. В същото време 81% от изпълнителните директори не смятат, че ИТ отделите им са способни да управляват бизнес риска."
От своя страна процесите днес са зависими от технологичната инфраструктура и една от целите на форума е да създаде платформа за комуникация и обмен на идеи между бизнес и ИТ лидерите в една организация.
По време на форума, Васил Костов представи данни, според които една голяма част от сривовете в ИТ инфраструктура се дължат на нетехнологични причини. Въпреки напредналите технологии, непланираното прекъсване на крититични ИТ процеси се увеличава рязко. Близо 10 000 долара губят финансовите институци само за час срив на критични за бизнеса процеси, според изследване на IDC от 2009г.
Официални гости и лектори на форума бяха г-н Илиян Василев, председател на Делойт България и Жан-Пиер Гарит, Съдружник в Делойт за Европа, Близкия Изток и Африка и лидер на услугите за вътрешен одит. Г-н Гарит представи методология за анализ и управление на риска в организациите и отбеляза: "Бизнес процесите са все повече зависими от приложения и други технологии; в същото време сложността на процесите, които трябва да бъдат възстановени се е увеличила драстично. Независимо от това, рискът е управляем чрез стратегии за непрекъснаваемост на бизнеса. Но днес целта на най-развитите организации е не да управляват възникнал проблем, а да въведат системи за предвиждане на риска, който да управляват проактивно - това са тъй наречените устойчиви организации, или resilient enterprise."
По време на форума HP обяви нови услуги за поддържане на бизнес критичните системи. Решенията намаляват въздействието на евентуални сривове и позволяват на бизнеса да осигури необходимите ресурси за иновационни проекти.
Новите услуги включват разширено Mission Critical Services портфолио за поддръжка на множество нива за цялата виртуализирана среда, включително хардуер, операционни системи и Citrix XenServer, Microsoft® Hyper-V и VMware virtualization software и разширена HP Mission Critical Partnership (MCP) поддръжка на бизнес критични системи в мултивендорни среди. Услугата е основана на нова методология за идентификация на рисковете и сравнява представянето на системата с други добри практики, за да изготви план за подобрение на средите с множество доставчици.
titanik
на 06.06.2010 в 14:02:33 #1Интернет доставката на Vivacom е меко казано БЕЗОБРАЗНА Никой на доверие да не се подлъгва по техните реклами по съответните им пакетни доставки на разни услуги. Аз им повярвах и сключих договор за доставка на интернет и телефонна услуга /за което много съжалявам/, но интернет доставката им е под всякаква критика. За безобразната им интернет доставка има няколко вероятности: 1- Правят го умишлено с цел да си поръчаш доставки с по-високо заплащане /най-вероятното/ 2- Сървърите им не са в ред и не се поддържат правилно /малко вероятно/ 3- Техническият персонал поддържащ сърварите е горе долу грамотен /което е извънредно недопустимо и не е за вярване/ Препоръка: Ако някой реши да подпише договор с vivacom за какъвто и да е пакет услуги, нека към договора, предложен от тяхна страна, собственоръчно във всички екземпляри да добави, че подписва с условие за определен от клиента изпитателен срок/най-малко 1 месец/. По този начин клиентът ще е в пълното си право да прекрати договора си с vivacom, ако не се спазват условията обещавани от страна на vivacom. Ако подобна добавка не бъде приета от страна на vivacom, то по-добре ще е да не се приемат /на сляпо/ обещанията по съответния пакет услуги и да не се стига до сключване на договор. Светът на капитала се управлява от вълчи закони, така че внимавайте. Войната с клиента, винаги води до поражение на компанията. Крайно време е моралът и коректността, да заемат полагащото им се място в бизнес отношенията, а некоректните да бъдат изхвърлени зад борда.Докато vivacom не си оправят интернет услугата си, аз ще продължавам да разпространявам това предупреждение Излъган от vivacom клиент