Новият голям претендент за короната при социалните мрежи - и до днес някои описват TikTok по този начин, а само преди година сякаш всички бяха убедени, че китайската мултимедийната платформа ще има именно такава съдба. Това вече далеч не е толкова сигурно.

Растежът на потребителската база позатихна, а в опит да навлезе в нови ниши и да победи конкурентите си, TikTok препълва своето приложение със спорни функционалности и лансира нехарактерни типове съдържание, пише Gizmodo.

Какво се случи?

Както е добре известно, TikTok завзе света с една простичка идея - кратки вертикални видеа, които карат създателите на съдържание да бъдат креативни... и даже малко странни. Една истинска риалити телевизия за поколението, което не помни света преди смартфона.

Сега, обаче, има информации, че платформата ще започне да поддържа 30-минутни видеа и алгоритъмът ѝ ще фаворизира хоризонталните клипове. Иначе казано, TikTok ще се опита да пребори YouTube. Вече даже самата концепция за видео платформа е под въпрос - могат да се качват и снимки.

Похарчихме 10 млрд. долара в TikTok

Похарчихме 10 млрд. долара в TikTok

Много от парите са отишли в популярни създатели на съдържание

След провала на преговорите с Universal Music Group в същото време пропада една от най-важните функционалности до момента - възможността клипът ти да има саудтрак.

Защо някои от най-известните песни ще изчезнат от TikTok

Защо някои от най-известните песни ще изчезнат от TikTok

Според UMG хитовата социална платформа си плаща твърде малко и иска да замени музиката с AI творения

На всичкото отгоре, компанията зад социалната мрежа - Byte Dance, е твърдо решена да вземе хляба на eBay, OLX, Amazon и всички други в онлайн търговията чрез TikTok Shop, който буквално "извира отвсякъде" в рамките на платформата. Тества се и AI функционалност, която ще разпознава продукти във фона на стандартното съдържание и така всяко видео ще е и реклама.

Какво следва?

Някои потребители вече открито недоволстват срещу промените, но "има таван на възможната монетизация на кратките видеа и пренасочването към по-дълги клипове може да увеличи рекламните приходи", коментира пред Gizmodo Джасмин Енберг от Insider Intelligence.

Тя отбелязва, че все още TikTok е с най-бързо растящия рекламен бизнес, но растежът се забавя, а евентуално сериозно отклонение от забавните кратки клипове крие риск от загуба на идентичност.

Създателите на TikTok с "убиец" на Instagram - вече е хит в САЩ

Създателите на TikTok с "убиец" на Instagram - вече е хит в САЩ

Четирите най-популярни приложения зад Океана са... китайски

"Много често първоначалният негативизъм спрямо новите функционалности утихва - рядко платформите правят крачка назад и това обикновено става след реакция от важни потребители", коментира анализаторът. Затова и не бива да изключваме възможността TikTok Shop да стане eCommerce гигант, а дългите видеа да детронират YouTube.

ByteDance, която притежава TikTok, отчита рекордни приходи

ByteDance, която притежава TikTok, отчита рекордни приходи

Основната причина е видеосъдържанието

Факт е, че съпротивата срещу промяната, която се случва в TikTok, все още не е толкова силна. Това може да означава две неща. Или стратегията на Byte Dance работи, или платформата се е устремила към път, който приключва с провал.

Други като тях вече плакаха

Един от най-големите конкуренти на TikTok все още се възстановява от практически същите грешки. Преди 2-3 години екипът на Instagram реши да зареже изначалния фотографски фокус на платформата и започна мощно да промотира видео съдържанието в Reels. Изпълнителният директор Адам Мосери на практика обяви статичната снимка за мъртва.

Междувременно и Instagram Shopping "налази" приложението до степен да замени бутона за нова публикация.

Първите 24 часа на Instagram Threads: 30 млн. потребители и съдебна заплаха от Twitter

Първите 24 часа на Instagram Threads: 30 млн. потребители и съдебна заплаха от Twitter

Новата социална мрежа тръгна силно - ще задържи ли темпото?

Гневът на потребителите беше канализиран в кампанията "Направете Instagram отново Instagram" с фронтмен не кой да е, а Ким Кардашиан. Наложи се социалната мрежа сериозно да преосмисли Reels като продукт, а онлайн пазаруването директно отиде в историята.

Да печелиш по 2,4 милиона за рекламен пост в Instagram: Кои са най-следваните акаунти и колко получават на пост

Да печелиш по 2,4 милиона за рекламен пост в Instagram: Кои са най-следваните акаунти и колко получават на пост

През 2023 г. средните рекламни цени в Instagram бяха оценени на 3,5 долара на клик

Това е важен урок за TikTok - ако се опитваш да си всичко за всички, накрая се превръщаш в едно нищо, от което никой не е доволен. Затова залозите трябва да се правят внимателно.