Социалната видео платформа TikTok става първото приложение, вътре в което потребителите са похарчили повече от 10 млрд. долара - постижение, което до момента са постигали само 4 игри за смартфони, показва доклад на аналитичната компания data.ai, цитиран от Bloomberg и CNN.

В клуб "10 милиарда" са още Candy Crush Saga, Clash of Clans, Monster Strike и Honor of Kings. Сред тях Candy Crush води с 12 млрд. долара, похарчени от потребителите - но за доста повече време, отколкото при TikTok, което дава всички шансове на приложението да оглави класацията и още през тази година да привлече $15 млрд. от парите на ползвателите си, посочват от data.ai.

TikTok се готви да унищожи Spotify - това е планът

TikTok се готви да унищожи Spotify - това е планът

Социалната платформа вече предлага своя музикална услуга на някои пазари

От доклада става ясно, че транзакциите вътре в игрите намаляват с 2% заради намаляло търсене в Китай, докато тези в приложенията растат с 11% с помощта на TikTok и Disney+. Сред най-добре представящите се приложения са още Tinder и YouTube.

Специфичното в китайската социална платформа е, че сериозна част от потребителските плащания са с цел подкрепа с виртуален "бакшиш" за техните любими създатели на съдържание. От data.ai отбелязват, че TikTok "са отключили тайната на мобилната монетизация" отвъд рекламата.

Затова и очакването е през 2024 г. директната монетизация в социалните мрежи да скочи със 150% до 1,3 млрд. долара.

Създателите на TikTok с "убиец" на Instagram - вече е хит в САЩ

Създателите на TikTok с "убиец" на Instagram - вече е хит в САЩ

Четирите най-популярни приложения зад Океана са... китайски

Това, обаче, не значи, че рекламата не е най-големият източник на приходи през приложенията - тя расте с 8% до 362 млрд. долара, а очакването е през тази година да надхвърли $400 млрд.

Най-много сваляния са събрали две китайски платформи за пазаруване - Shein и Temu, които вече са на световния (и на българския) пазар. TikTok също развива платформа за е-търговия.