От компанията, която стои зад марките "Милде" и "Емека" - "Фикосота", обявиха, че инвестират 10 милиона лева във високотехнологична линия за производство на хартиени продукти. Така фирмата ще удвои производствения си капацитет.
От компанията коментират, че са започнали 2023 година с над 30% ръст на приходите, а очакванията им са за над 450 милиона лева продажби.
Колкото до новата инвестиция, тя включва и закупуване на пакетираща линия от ново поколение с ускорен режим на работа и изцяло нови за пазара разфасовки.
"Напълно автоматизирана, палетизацията се извършва от роботи, които подреждат един палет за по-малко от 2 минути, съобщи за "Капитал" Красен Кюркчиев, който е основател и управител на "Фикосота".
Новото оборудване използва патентована технология от САЩ и Италия, която позволява прецизна изработка на всяка ролка тоалетна или кухненска хартия.
Изделията са с равномерно навита ролка, a късовете в началото и в края са със същото качество като тези в средата, което означава 3-4% повече годен за употреба продукт.
Модерната технология на ембозиране повишава дебелината на хартията с до 30%, подобрява мекотата ѝ и съхранява здравината на изходната суровина. Така хартията на ролката става 100% използваема и стига за по-дълга употреба.
Инвестицията води и до 10% по-малка консумация на електроенергия на ролка, подчертават от "Фикосота".
Очакваният екологичен ефект от инвестицията в следващите пет години се измерва с 3412 кг по-малко въглероден оксид и 1046 кг по-малко хидрокарбон, както и 45 кг по-малко фини частици.
Внедрените иновации при хартиените продукти ще имат положителен ефект и върху кислорода в атмосферата - ще бъдат спасени 85 175 дървета, произвеждащи 22 288 351 кг кислород за 5 години.
От компанията посочват, че това е необходимото количество за 1 милион души за една година, или 15% от населението на България.
"Инвестициите, които са внедрени през 2023 година, които са в процес на внедряване или ще бъдат започнати тази година, са за 24 милиона лева. Предстоящите инвестиции до 2025-а в средносрочен план са за около 80 милиона лева", заяви за "Капитал" Красен Кюркчиев.
Пазарът на тоалетна хартия в България е за над 121 милиона лева с ръст от 22% за последната година. С двата си бранда "Милде" и "Емека" "Фикосота" държи общо 29% пазарен дял в стойност и е абсолютен лидер в премиалния сегмент.
no-noi
на 31.03.2023 в 10:23:59 #2Незнам кой я ползва тая емека която явно има някакви не хартиени фибри я нея дето хич не са меки и се възпаляват задниците за всички
Crosby
на 30.03.2023 в 21:54:54 #1Πaзapът нa тoaлeтнa xapтия в Бългapия e зa нaд 121 милиoнa лeвa ========================== Искам да споделя с данъчните , че очевадно пазара на тоалетна хартия в България е в сивия сектор, при средна цена за ролка тоалетна хартия от около да речем 80 стотинки, как 6 000 000 души ще изкарат 365 дни със 20 ролки, да не говорим, че се ползва не само за бърсане на гъ.зове!