Франция сключи "споразумение срещу инфлацията" с част от големите вериги в страната, съобщават световните агенции. Държавата стартира тримесечна кампания за борба с инфлацията и евентуалната търговска спекула в сътрудничество с повечето големи френски и международни вериги магазини.
Бизнесът ще загуби стотици милиони евро
Социалният план на финансовото министерство ще струва на компаниите "няколкостотин милиона евро". Мерките за регулация на цените включват селекция от продукти от първа необходимост, които ще се продават "на възможно най-ниската цена".
Планът е за период от 3 месеца и ще бъде финансиран от самите супермаркети. Веригите се съгласиха маржовете на печалбата им да бъдат временно намалени с няколкостотин милиона евро.
Кои продукти ще бъдат на ниски цени?
Изборът кои продукти да се продават на възможно най-ниските цени ще бъде оставен на самите супермаркети и ще варира от в различните магазини. Всички те ще носят специален етикет в цветовете на френското знаме и ще са брандирани с логото "Anti-inflation drive".
Източник: iStock
Първоначално проектът ще се тества на регионално ниво. Той има за цел да позволи на най-нискодоходните домакинства достъп до пресни продукти от местни производители.
Годишната инфлация във Франция се повиши неочаквано до 7.2% през февруари от 7% през януари. Една от причините за това е именно по-високите цени на храните, според предварителните данни на статистическия орган INSEE.