Космическото наблюдение на дупките по пътищата в България е реален проект, за който два пъти е одобрявана поръчка. Служебният министър арх. Виолета Комитова я е прекъснала за втори път.

Това не е някаква шега, посочи Комитов в студиото на Нова телевизия и обясни, че компания твърди, че притежава специални права да прихваща сигнал от спътниците, които летят над страната ни и чрез специална технология наблюдава състоянието на пътищата. След което срещw 8 млн. лв. ще информира министерството къде има дефекти. "Смятам, че няма нужда от подобно нещо", заяви Виолета Комитова, а сигналите от граждани, които постъпват ежедневно, както и реакцията на медийни публикации са напълно достатъчни регионалното ведомство да е информирано и да прави напълно безплатно наблюдение.

42% от държавните пари за инфраструктура раздал кабинетът „Борисов“ 3 без обществени поръчки

42% от държавните пари за инфраструктура раздал кабинетът „Борисов“ 3 без обществени поръчки

Това е един начин да се харчат парите на данъкоплатеца, да се дадат на "наши фирми"

Парите за ремонт на пътища не са спрени, има на практика много фирми, които изпълняват допълнителни поръчки, за които са поели ангажимент, знаейки обаче, че пари за тях няма. Те защо не протестират - защото знаят и са знаели предварително, че финансиране за това няма, обясни още Виолета Комитова и посочи данни: При бюджет от 382 милиона лева чрез допълнителни задания АПИ възлага допълнителни ремонтни дейности за 2,9 милиарда лева, разделени в две календарни години.

По думите й всички фирми, занимаващи се с текущ ремонт, са спечелили договорите чрез обществена поръчка. "Възлагани са им дейности, които не е могло да бъдат обезпечени финансово. Фирмата има договор, примерно за 20 милиона лева да поддържа пътищата на Пловдив за пет години. Същевременно получава допълнително задание на хвърчащи листи за още 200 милиона лева за допълнителни ремонти. Но тези средства не са разрешени по договора за обществената поръчка", посочи Комитова.

Регионалният министър отговори и на обвинението на бившия премиер Бойко Борисов, че финансовият министър е "взел пари от строежа на АМ "Хемус".

Борисов се радва на работните пчелички по АМ "Хемус"

Борисов се радва на работните пчелички по АМ "Хемус"

Той подчерта, че държавата ни е прекрасна, но е трудна за строителство

По думите й в АПИ е имало пари, които били предвидени за целево изграждане на магистралата. За да се осигурят средствата за пенсионерите, както и за медиците на първа линия служебното правителство е направило трансформации в бюджета. Не е имало възможност и да се направи актуализация на бюджета, тъй като няма Народно събрание. Търсели са се свободни средства, които към онзи момент не да били необходими по тяхното предназначение. Това обаче не означава, че строителството спира, тъй като специално за "Хемус" 70% са предварително дадените пари при изпълнено строителство около 13 на сто. Освен това няма фронт за строителство по Лот 4, 5 , 6, 7, 8 и 9.

"Тоест, там може да се строи и без тези пари, тъй като средствата вече са дадени авансово", обясни Комитова.

Точно обратното обаче е при текущите ремонти: има фронт за строителство, но няма пари. Този начин на управление е най-големия парадокс. Отговор на въпроса защо е правено това, трябва да дадат бившите ръководители на АПИ и регионалното министерство, посочи още Комитова. Друг въпрос е и защо фирмите се съгласяват да работят така, след като знаят, че няма средства. От срещи с фирмите разбрахме, че те се надяват, че ще получат средства в края на годината при излишък. Така се е случило през 2020 г.", каза Комитова.

С парите от "Хемус" е могло да си осигурим пари за текущите ремонти" посочи регионалният министър.

Никой не ми е предлагал да остана на поста регионален министър в евентуален следващ кабинет. Подготвила съм се психически, че скоро ще изляза в почивка, отговори на въпрос за бъдещето си регионалният министър.

АПИ: Пари за ремонти няма

АПИ: Пари за ремонти няма

АПИ ще търси отговорност за поддръжката на камерите и от "Капш трафик Солюшън"