Казва се Кортни. Доставя храна по домовете и е...робот, който работи в САЩ. Кортни няма очи, но има сензори навсякъде. Има две мигащи светлини отпред на квадратното ѝ тяло. Описвана е като "голяма хладилна кутия на четири колела", пише CNN Business.

Кортни е робот за доставка на храна, създаден от компанията Serve Robotics. Роботът обикновено транспортира поръчки от американската фирма а доставки Uber Eats, при разстояние от около максимум 2 км между ресторант и клиент. Звучи като фантастика, но не е. Един ден към края на юни Кортни се появи в американския град Атланта с десетки други четириколесни роботи с човешки имена като Деандре и Орион.

Заради липса на хора: Украйна хвърля роботи на бойното поле

Заради липса на хора: Украйна хвърля роботи на бойното поле

Машините изпълняват задачи, които са твърде опасни за войниците

Кортни и останалите роботите, превземащи градските улици, имат известни проблеми с навигацията в Атланта. Объркват се на пешеходните пътеки. Движат се със скоростта и предпазливостта на начинаещ шофьор, сковани и плахи, докато внезапно не ускорят без предупреждение.

Конференция по робитка в Атланта

Източник: INSAIТ

Конференция по робитка в Атланта

Четирите им колела сякаш са направени за офроуд, но въпреки това непрестанно засядат в пукнатините на големите тротоари. Все по-често хората виждат роботите изобщо да не се движат.

Когато излизат по американските улици за първи път преди три месеца, роботите са огромен обект на любопитство. Хората ги снимат и качват в социалните мрежи, поствайки високопарни думи като - "бъдещето е днес!". Три месеца след пристигането им обаче, трендът отмина. Вече не са толкова снимани.

Хуманоидните роботи влизат в заводите - готови ли сме за тях?

Хуманоидните роботи влизат в заводите - готови ли сме за тях?

Индустрията иска подготвени специалисти, а държавата се занимава с изучаването на религия, коментира Кристиян Михайлов от PARAi

Велосипедистите се опитват да ги избегнат, както всяко друго препятствие на пътя. Клиентите на популярния в Атланта магазин Shake Shack се извиват с колите си около роботите, застинали пред ресторанта, за да влязат вътре и да си закупят iPad. Роботите вече са толкова приета част от живота в този град, колкото и досадните за мнозина тротинетки.

"Мисля, че хората отдавна се питаха: "Кога най-накрая ще дойдат роботите? И ето - те най-накрая наистина са тук", казва главният изпълнителен директор на Serve Robotics Али Кашани.

Автономен автомобил

Източник: iStock

Автономен автомобил

"Ако имате късмета да живеете или посетите в Атланта, ще ги видите днес. Ако не, вероятно след няколко години това ще бъде нещо, което ще е част от градската среда в цяла Америка и на още много места по света."

"Приятелски" настроените и услужливи към хората роботи вече са в Америка, но все по-голяма част от жителите на Атланта се оплаква от тях. Най-голямата тревога е, че машините ще стават все повече и все по-голяма част от различни бизнеси, изземвайки работните места на хората. Първо отвъд океана, а след това и в Европа.

"Някои все още си мислят, че роботите са наши приятели, но всъщност това са камери и микрофони на големите корпорации, чиято основна цел е да намалят разходите за заплати на хората. Би трябвало да сме притеснени", смята Джоана Брайсън, дългогодишен изследовател на изкуствения интелект и професор по етика и технологии в частния университет Hertie в Берлин.

Роботите за доставка не са нещо уникално за Атланта. Компании за изкуствен интелект, като Avride и Coco Robotics, вече изпратиха цели армии от роботи за доставка до големи градове като Чикаго и Далас. Uber и Lyft вече разполагат със самоуправляващи се автомобили, а все по-често се говори и за масово производство на хуманоидни роботи, които да служат като домашни помощници или за кой знае какво друго.

И докато много хора са притеснени от роботите, има и доста, които ги харесват. Това може би показва, че машините вече са спечелили хората на своя страна. Дали това трябва да ни тревожи? Всеки човек го усеща по различен начин.

Ще се отърве ли от шофьорите Uber: Инвестира милиарди в автономни таксита

Ще се отърве ли от шофьорите Uber: Инвестира милиарди в автономни таксита

Скоро 20 000 автомобила без водачи ще возят пътници