Пандемията Covid-19 промени значително ежедневието на милиарди хора по света. Сред промените е преминаването на милиони работници към така наречените home office - работа от вкъщи. Най-големият експеримент за работа от дома в историята изглежда е успешен, което кара много корпорации да се замислят защо плащат толкова много за офис площи?"
Мнозина служители, работещи дистанционно, се радват на факта, че спестяват час (или повече) на ден от пътуването до и от работа. Мнозина обаче казват, че им липсва комуникацията с колегите. Други нямат достатъчно място в жилищата си и се чувстват неудобно, работейки от вкъщи.
Тези проблеми по често засягат младите. Мнозина от тях отчаяно искат да излязат и да бъдат около други хора, да се социализират и ще търсят начини да го направят, след като пандемията отмине. Една добра възможност за социализация са кафенетата, пише Forbes.
От векове кафенето съществува като място за срещи. В зората на интернет, кафенетата затвърдиха връзката между кафето и работата с възхода на интернет кафенета, а по-късно и осигуряването на безплатен wifi в повечето от тях.
Според някои прогнози с нарастването на тенденцията за работа от вкъщи, много млади служители без семейства ще търсят начини да избягат от домовете си и в същото време да бъдат продуктивни на работното място. Тук идва ролята на кафенетата, които ако съумеят, могат да се възползват от рядката възможност да станат "офиси" и coworking пространства.
Стотици хора вече работят в кафенета, въпреки че пространствата им не са предназначени за това. Ако една верига за кафе инвестира, за да направи някои от локациите си още по-удобни за дистанционна работа, тази верига може да се превърне в офис на бъдещето например.
Повече хора в кафенетата означава повече продажби на храни и напитки и то през целия ден, което ще увеличи приходите. Няма е трудно една кафе верига да превърне локациите си в coworking пространства.
Веригите за кафе може да обмислят разширяване на площта на локациите си в центровете на големите градове, за да побират повече клиенти. Това, разбира се, няма да излезе евтино, но скорошни прогнози на Moody"s Analytics сочат, че може да има рекордни нива на свободни търговски площи през 2021 г.
Новите офиси
Друга стъпка е осигуряване на "стъклени офиси" в кафенетата. Тези офиси биха позволили на хората да работят удобно с колегите в екип или просто да бъдат около приятели. Много от тях нямат достатъчно място в апартаментите си за работа с екип и не искат непременно да канят колеги в домовете си. Предоставянето на място с място за малък екип от хора, който да работи на спокойствие, би било чудесен начин за кафенетата да задържат постоянни клиенти.
Инвестициите в оборудване също биха допринесли за това. Те може да включват допълнителни монитори, камери, към които групите могат да се свързват в Zoom срещи, оборудване за презентации, принтери и друго офис оборудване, което работниците може и да нямат у дома.
Месечен абонамент за кафе
Създаването на месечен абонамент, който предлага достъп до тези пространства и неограничен брой кафе също е полезен ход.
Това например направи Panera Bread, който наскоро започна да предлага месечен абонамент за кафе. Абонаментът позволява на клиентите неограничено кафе в Panera само за 9 долара на месец и вече може да се похвали с над 500 000 платени абонати.
Лоялните клиенти биха се възползвали от възможността за неограничен абонамент за кафе, дори при повишена цена от 20 до 25 долара на месец. Те може да са особено заинтересовани още повече ако абонаментът включва достъп до пространство, което им позволява да работят удобно и да общуват с други хора.
Традиционният офис може и да умира, но не и градският живот. Едно нещо, на което пандемията ни научи е, че имаме необходимост от близост с други хора и това е добре за психичното ни здраве. За една кафе верига би било разумно да добави coworking пространства, защото хората, особено младите, ще искат да бъдат около други хора и да се социализират.
Кафенето отдавна съществува като офис за мнозина поради неразривната връзка между работата и кафето. Със затварянето на офис сгради, кафенета могат да се възползват от революцията "home office", като се превърнат в основно "работно място" за хиляди служители.