Може ли един музикален лейбъл, пък бил той и най-големият на световната сцена, да създаде и наложи успешна хотелска марка? Universal Music Group вярва, че ще се намерят желаещи да платят 400 долара на вечер, за да отседнат в новите й хотели Umusic. В основата на концепцията й стои изграждането на т. нар. "културни центрове", които съчетават настаняване, развлечения и засвидетелстват уважение към местното музикално наследство.

Повече от година вече работи първият хотел от веригата й в Мадрид. Тя е съсобственост на Universal Music Group (UMG) и инвеститора Dakia Entertainment Hospitality Group, пише Skift.

По думи на президента на марката Жорди Соле веригата има потенциал за 200 обекта по целия свят. "UMG е най-голямата музикална компания в света", коментира той пред изданието. "Така че има много места, на които бихме могли да предложим настаняване, комбинирано с развлечения."

Освен вече действащият хотел Umusic Hotels Teatro Albéniz на веригата в Мадрид, който е отворен от септември 2023-та, има и втори, отново в испанската столица, който е в процес на обновяване и се очаква да бъде отворен през 2027 година.

Снимка 696544

Източник: UMusic hotel

И двете сгради включват реставрирани исторически театри. Соле заяви, че всички бъдещи проекти винаги ще имат прилежащи пространства, които предоставят музика и развлечения на живо - независимо дали това ще е арена, стадион, театър или нощен клуб.

На гребена на вълната "туризъм на живо"

Марката Umusic е на гребена на вълната благодарение на огромния интерес към т. нар. "туризъм на живо" - една от мегатенденциите в сектора за 2025 г. Какво обаче значи това? Най-просто казано, пътуващият избира дестинация с цел участие или присъствие на спортни събития, музикални фестивали или пък природни явления.

Именно в отговор на специфичното таргетиране, стаите за гости на Umusic Hotel са оборудвани с малки Bluetooth тонколони Marshall в таваните. Хотелът разполага с винилова библиотека, бар на покрива и заведение с музика на живо.

Хотелът е бил домакин на концерти, представяния на албуми и партита на известни изпълнители. Като ключова цел Соле посочва и ангажираността към общността, партньорството с местните училища и подкрепата на млади таланти.

"Музиката не е просто част от декора, тя е душата и центърът на преживяването на гостите. В Мадрид съживихме историческия Teatro Albéniz, превръщайки го в ключов за културния живот в града", коментира Соле.

Снимка 696581

Източник: UMusic hotel

Театърът с близо 900 места, първоначално построен през 40-те години на миналия век, споделя входа си с хотела и е важна част от цялостната дейност на Umusic Hotels. Той отвори врати отново с представление с участието на Антонио Бандерас, а в момента до 2 март 2025 г. показва "Фантомът на операта" на Андрю Лойд Уебър. През лятото пък ще бъде домакин на музикалния фестивал Universal Music Festival.

Потенциални критики

Музикалните фенове обаче могат да бъдат твърде крайна група пътуващи, която често е или се представя за "антикорпоративна". Някои дори е вероятно да да сметнат, че цена за нощувка от порядъка на 400 евро е по-скоро твърде комерсиална и насочена към друг сегмент посетители, а не към истинските музикални фенове.

Umusic ще трябва да се постарае и върху успешното налагане на марката, за да гарантира, че всеки хотел наистина отговаря на обещанието за "ангажираност на общността" и "подкрепа на изгряващи таланти".

Културни богатства и приключения: Кои са предпочитаните туристически дестинации през 2025-a

Кои ще са най-предпочитаните туристически дестинации за европейците през 2025-a

Макар да не е водещ фактор, бюджетът все пак е от значение при избора