Затварянето на икономиката заради коронавируса елиминира възможността творците да изпълняват на живо в почти целия свят, което срина приходите на музикалната индустрия. Но не всички данни от света на музиката са негативни, тъй като потребителите са започнали да търсят повече техника и инструменти, а независимите творци са по-продуктивни от всякога, посочи списание Rolling Stone.
Reverb е сред компаниите, произвеждащи музикално оборудване и инструменти, които отчитат драстично нарастване на търсенето. Това важи за всички категории - както за веригите музикални инструменти, така и за по-малките такива и индивидуалните потребители.
"Свидетели сме на невероятно големи поръчки, които изпревариха дори обемите по време на празничния сезон", каза директорът бизнес развитие на компанията Джим Тюърк. "Някои от музикалните магазини, продаващи техниката ни, посочиха, че март е бил най-добрият месец в историята им. Спрямо същия период на миналата година търсенето на оборудване нарасна с 50%."
Положителната тенденция се наблюдава както за дигитални устройства като MIDI и дръм машини, така и за конвенционални инструменти като укуелетата. И трите категории отбелязват над 100% растеж спрямо същия период на миналата година, изтъкват още от Reverb.
Веригата магазини за музикални инструменти Sweetwater също отчита изключително високи продажби, които през работната седмица, приключваща на 24 април, са изпреварили покупките покрай Деня на благодарността. За същия период в обектите на компанията са влизали по над 500 хил. души дневно, което е двойно над стандартното. Броят на покупките им е бил между 15 и 20 хил. стоки на ден.
"Имаме по около 5 хил. нови клиенти дневно, а още около 15 хил. души се абонират за бюлетина ни", каза главният изпълнителен директор на веригата Джеймс Сюрак. Бум на онлайн продажбите се забелязва и от Guitar Center, където те са нараснали с над 100% след въвеждането на извънредното положение в САЩ в средата на март.
Тенденция, която посочват всички обекти е, търсенето на музикални инструменти от аматьори, независимо от възрастта им. Много хора се насочват и към инструмент, на който не са свирили до момента.
"След като въведохме онлайн уроците с учител на живо, Guitar Center и дъщерният ни бранд Music & Arts проведоха над 50 хил. часа с желаещи да се научат да свирят на китара", казва говорител на компанията. "А тъй като учащите доскоро бяха принудени да си стоят вкъщи, много от тях взимаха по няколко часа седмично."