Цялостното завършване на Автомагистрала Струма едва ли ще се случи преди 2022 г. Това заявиха пред журналисти управителят на Национална компания Стратегически инфрастуктурни проекти Асен Антов и министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов.

Двамата коментираха днешното предложение на Българската браншова камара Пътища, които днес обявиха че проектът за тунел при Кресненското дефиле е скъп, опасен и неекологичен.

Пред медиите Антов заяви, че дори и строителството да започне в началото на следващата година, когато ще е готов проектът за тунела, съоражението не може да бъде изградено по-рано от 2022 г. Така за пореден път се дава нова дата за крайния срок на проекта, който се очакваше през 2020 г. да свърже с магистрала София и гръцката граница.

По думите на Антов, ако проектът за трасе през Кресненското дефиле започне отначало, това означава проектът да се забави с няколко години заради това, че ще се наложи изготвяне на нова Оценка за въздействието върху околната среда, както и други администраривни процедури. Така, ако се тръгне по вариант за ново трасе, проектът едва ли ще е готов преди 2024 г. Антов обаче допълни, че е готов да чуе предложението на българския строителен бизнес и че на този етап нищо не е окончателно и може да има и друго трасе, но зависи при какви условия и на каква цена.

Шефът на стратегическите пътни проекти, опроверга това, че ако се изгради тунел то поддръжката му ще струва 50 млн. лв. на година. Според направените финансови анализи тази сума няма да е повече от 12 млн. лв. заяви Антов.

Днес министър Папазов е инспектира и учасътците на Лот 2 и Лот 4 от АМ "Струма", които съответно отсечките от От Дупница до Благоевград и от Сандански до Кулата.
В момента Лот 2 е на около 20% готов, а лот 4 на 39%, като и на двете трасета вече се са извършени по-тежките работи по земното легло.

Проблем пред строителството на Лот 2 е че по трасето са открити 12 археологичеси обекта, които представляват тракийски селища и светилища, заяви министър Папазов. По думите му това налага създаването на междуведомствена комисия с участието на министерството на Културата. Папазов увери, че работата по Лот 2 няма да спира на местата, където няма археологически обекти. На този етап е рано да се каже, дали някои от откритията няма да се окажат толкова значими, че да наложат промяна на трасето в учасътка от Дупница до Благоевград