Aкциите на лидера в световната пивоварна индустрия Anheuser-Busch InBev (AB InBev) отчетоха ръст от 5% в сряда. Това се случва в отговор на добрите резултати за първото тримесечие на белгийската компания, стояща зад брандове като Stella Artois и Corona, както и на отминаващата буря след бойкота на Bud Light в Съединените щати.

Владан Матич,"Каменица": Българите пият все повече безалкохолна бира

Шефът на "Каменица": Българите пият все повече безалкохолна бира

Staropramen е лидер в премиум сегмента у нас, посочи Владан Матич

AB InBev отчете 2,6% ръст на приходите си в съответствие с очакванията и дори надмина заложените прогнози, включително в най-значимия в дялово отношение регион - Северна Америка.

Компанията, която стои зад брандове като Stella Artois и Corona, заяви, че има рекордни обеми на някои от пазарите си, включително Бразилия и Южна Африка. Междувременно приходите са нараснали с 5,4%, което доста надвишава очакваните от някои анализатори едва 1,9%. От дружеството са уверени, че ръстът за цялата година ще бъде в съответствие със средносрочната им прогноза, а именно между 4 и 8%.

Акциите на компанията достигнаха най-високото си ниво от февруари насам, което ги постави сред най-печелившите в паневропейския индекс STOXX 600.

Снимка 432994

Източник: iStock

Продажбите на AB InBev в Съединените щати бяха силно засегнати от потребителския бойкот на Bud Light, който я свали от първото място като най-продаваната бира в САЩ. Скандалът се разрази през март миналата година след промоция с участието на транссексуалния инфлуенсър Дилън Мълвейни, публикувана в социалните мрежи. Това доведе до консервативна реакция сред значителна част от обществото и отлив на клиенти.

През първото тримесечие приходите в страната намаляха с 9,1%, като продажбите на търговците на дребно спаднаха значително - с 13,7%. Факт е обаче, че спадът в САЩ бе по-малък от очакваното. Също така, според анализатори, резултатите бележат значително подобрение спрямо по-ранни етапи от бойкота.

Снимка 664469

Източник: iStock

"AB InBev се справи с вероятно най-тежкото си тримесечие през 2024 г. без почти никакви трайни последици", коментира анализаторът на Barclays Лорънс Уайът. По негово мнение, резултатите на Bud Light продължават да оказват своето негативно влияние, но това е последното тримесечие, в което тази тенденция се усеща в такива мащаби.

Всички пивовари са с нагласата за увеличаване на маржа, тъй като нарастването на цените на основните суровини в производството се забавя. Конкурентите Heineken и Carlsberg също отбелязват стабилни резултати за периода.