Иновативна идея за развитието на туризма има кабинетът, заделяйки 2 млн. лв. за развитието на малко известни у нас 50 туристически забележителности, сред които и Драгоманското блато, информират от news.bg. Парите ще дойдат от еврофондовете и ще бъдат използвани за реклама на тези обекти.

Как Драгоманското блато и останалите 49 обекта ще изкарат хиляди левове от туризъм, които ще се влеят в българската икономика, питат специалисти по повод обявената кампания за съживяване на вътрешния туризъм.

Преди дни стана ясно, че кабинетът ще задели 2 млн. лева от

Кампанията стартира от следващата седмица като част от спешните мерки на ресорното министерство за съживяване на туризма и насърчаване на вътрешните пътувания. Надеждите са това да компенсира донякъде и рекордния отлив на руски и украински туристи.
Проектът има за цел да повиши информираността на българите за България като целогодишна туристическа дестинация, както и дела на пътуванията им вътре в страната, обясняват от министерството.

Една от забележителностите в клипа е Драгоманското блато. Достигането до широко рекламирания туристическия обект си е предизвикателство, мястото е трудно достъпно, липсват табели и знаци, няма дори тоалетна. Освен това става ясно, че пари за социализация по проекта засега не са отделени, има само за реклама.

Националният "маркетинг на туристически продукт" от години изглежда като упражнение по кампанийно разпределяне и усвояване на средства без дългосрочна визия и измерими резултати.

Може ли страната да изгражда национална стратегия за устойчиво развитие и качествен туризъм на подобен принцип? Вече не, ако възнамерява да е конкурентноспособна.

Всички тези въпроси отново връщат дебата към обещаната от министър Николина Ангелкова подкрепа за българската зимна туристическа индустрия - Боровец, Пампорово, Банско. Докато към агенции и фирми подизпълнители се изпращат средства за реклама на неразработени обекти, държавата трудно се осмелява да вземе решения, които да осигурят просперитет, устойчиво развитие и работни места в най-популярните ски центрове.

В България туризмът е частен сектор и не всеки проект може да очаква помощ от държавата. А тук има инвеститор, както и частен, инвестиционен проект с ясна икономическа обосновка и екосъобразност.

Курортите на страната нямат бъдеще без нови лифтове и разширяване на ски зоните, алармират местни хора, хотелиери и туристи. В противен случай  инвестиции, правени в продължение на години, може да западнат и да се обезмислят.

Само след месец многомилионна публика от цял свят ще гледа състезанията от кръг за Световната купа по ски алпийски дисциплини за жени в Банско. Звезди като Линдзи Вон, Ана Фенингер, Тина Мазе ще се спускат по пистите на Пирин, и то не за първи път. Курортът може да се похвали с четири домакинства на прояви от подобен ранг досега, а това означава отлична оценка и трайно доверие от страна на Международната ски федерация, както и позитивно представяне на България по света.

И за да не се разпилеят туристите ни по съседните писти, а България да търси по блата и камънаци провалените си амбиции за качествен туризъм, е наложително принципно обръщане на министерския компас - от нелепите, фиктивни кампании към реалните нужди на българските курорти.