Проектът "Супер Бургас", за който вече беше осигурена първата парична сума, в момента е спрял.
Това стана ясно днес, на дискусия на тема "Значението на Пристанище Бургас за региона", предаде Дарик радио.

Цялата документация по него е предадена на държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура, която трябва да вземе решения за практическото построяване на модулите по него, на този етап.

"Бащата" на "Супер Бургас" Павел Маринов успокои, че в никакъв случай няма взето решение за прекратяването на проекта, а различните процеси на неговото изграждане се разглеждат поотделно, което изцяло противоречи на философията му.

Според друг специалист от екипа, архитект Петко Йовчев, причината да не се случва "Супер Бургас" е липсата на национална териториално-устройствена схема. Тя трябва да бъде предложена от правителството и одобрена от Народното събрание, с което ще бъде начертана ясна стратегия за развитие на пристанищата в България, тяхната роля, приоритети и посоки на промяна.

На днешната дискусия беше обявено, че трима заместник-министри на транспорта имат мандат да преговарят за прекратяване на вече получения заем от Япония за изграждане на контейнерни терминали в Бургас и Варна. Това ще постави на риск развитието на Пристанище Бургас, а наказателната неустойка по договора е 1 000 000 лева, съобщи бившият заместник-министър на транспорта Александър Александров.

Мнението на участниците в срещата беше, че отказът от строеж на терминали за контейнери в Бургас и Варна ще доведе до силната конкуренция на портове в съседните страни - Констанца в Румъния и Солун в Гърция.