В министерството на транспорта отвориха офертите за изпълнител на проектирането и строителството на Дунав мост 2.

Участниците, включени в късата листа, които са подали оферти са четири. Това са:

1.Консорциум ""Bouygues (Франция) - "Трансстрой Варна" (България) - "Rizzani de Eccher" (Италия), 183 149 517, 63 евро, 0% отстъпка;

2.Консорциум "Zublin" (Германия) - "Еiffel" (Франция), 158 297 964, 65 евро, 0% отсъпка

3.FCC (Испания), 105 216 787, 40 евро, 5% отстъпка (5 260 839, 37)

4.Консорциум "VINCI" (Франция) - "Главболгарстрой" (България) -"Мостстрой" (България) 268 210 613, 00 евро, 0% отстъпка

Заместник-министърът на транспорта Весела Господинова даде началото на последния етап от кръга за проектно строителните работи на новия граничен комбиниран шосеен и железопътен мост над река Дунав при Видин-Калафат.

Изграждането на новия мост е един от най-големите и сложни проекти, предприети от българското правителство, заяви зам.-министърът на транспорта.

Главната му цел е интеграцията на българската пътна и железопътна мрежа с транс европейските транспортни мрежи чрез развитие на транспортен Коридор 4.

Този коридор е гръбнакът на транспортната инфраструктура, свързваща Югоизточна с Централна Европа.

Общият проект с румънската страна - част от който е предмет на този търг и представлява 2/3-ти от инвестицията - е посветен на построяването на комбинирания мост между Видин и Калафат и прилежащата му инфраструктура, свързваща моста със съществуващата транспортна мрежа.

В зависимост от окончателния работен проект, също предмет на търга, общата дължина на моста заедно с прилежащите инфраструктурни съоръжения ще достигне до 1440 м за автомобилния и 2480 м за релсовия път, с основен отвор на моста 180 м.

Мостът е проектиран с капацитет 2 пътни ленти във всяка посока и една жп линия. В предварителния проект, разработен от Международния консултант по инженеринг и управление, са проучени три главни технически варианта. Функционалните изисквания са дадени изчерпателно в „Изискванията на Възложителя" - неразделна част от тръжното досие.

Прилежащите съоръжения на българска територия ще се изпълняват с отделен договор, а на румънска територия са предмет на отделен проект.

Назначаването на Международния консултант по инженеринг и управление е финансирано от Европейската комисия с безвъзмездна помощ от 5 млн. евро.

Оценката на въздействието върху околната среда е извършена с безвъзмездната финансова подкрепа на немската банка Кредитанщалт фюр Видерауфбау (KfW).

Проектно-строителните работи по моста ще бъдат финансирани от: Европейската комисия по Финансов меморандум 2004/BG/16/P/PT/005, подписан на 18.02.2005г. от Европейската инвестиционна банка (EIB) със заем при облекчени условия; от KfW със заем и допълнителна безвъзмездна помощ; от Френската агенция за развитие (AFD) с безвъзмездна помощ и от българския държавен бюджет.

Безвъзмездната помощ от Европейската комисия е в размер на 70 млн. евро, а българското съфинансиране достига до 60 млн. евро. Заемните споразумения са приети и ратифицирани в периода 2000 - 2005 г. с решения на Народното събрание.