Сдружението Тракия IV предложи най ниска цена за изграждането на Лот 4 от АМ Тракия, като този участък е от Ямбол до Карнобат и е с обща дължина от 49 километра. Цената предложена от дружеството е 174 705 600 лв. млн. без ДДС, предаде News.bg. Така дружеството може да се смята за най-сигурен строител на трасето. Едва 6 от общо 13-те компании подали документи за участие в процедурата за Лот 4 бяха допуснати до този етап. Предстои окончателното решение на Агенция Пътна инфраструктира.

В Тракия IV влизат Холдинг Пътища, която е смятана за близка до бизнесмена Васил Божков, Галчев АД  и още седем родни дружества, сред които и "АБ" Хасково".

На второ място е офертата на Сдружение "Балканстрой - Гранит" София за 198 380 000 лв. без ДДС.  Най-висока цена е предложило австрийското дружество "Щрабаг"  – 283 833 156 лв. без ДДС.

Министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев даде пресконференция след отварянето на офертите. Днешният ден той обяви за Ден на магистралите, тъй като сутринта с премиера Борисов с инспектирали строителството на магистрала „Струма". Извършена е и проверка на проблематичната магистрала „Люлин" и на обяд министърът финализира в АПИ за отварянето на офертите.

„Единственото, което ми липсва е следобед да отида да инспектирам строителството на 33-те километра от АМ +Марица", коментира строителния министър. Той подчерта, че Лот-2 на „Тракия" се строи и апликационната форма е вече в Брюксел.

АМ „Тракия" е двойно финансово осигурена, категоричен е Плевнелиев. По думите му тя вече се изпълнява с европейски пари, тъй като страната ни получила авансови плащания от ЕС.

Офертите за Лот-4 той определи като конкурентни. Не е налице дъмпингова цена, коментира още строителният министър и посочи, че не очаква някоя от фирмите да обжалва процедурата. При отварянето на офертите стана ясно че предложената цена от Тракия IV не е по-ниска с 30% от средноаритметичната в търгя и така няма да бъдат искани обяснения от сдружението защо е предложило по-ниска стойност, както е регламентът при обществените поръчки.

Така общата стойност на трасето от Стара Загора до Карнобат, което е единствения недостроен участък от АМ Тракия и има дължина 115 км достига около 481.6 млн. лв. с ДДС, показват изчисленията на Money.bg По този начин средната цена на километър е 4.18 млн. лв.

Тези 115 километра бяха разделени на 3 лота - Стара Загора - Нова Загора (Лот 2), Нова Загора - Ямбол(Лот 3) и Ямбол Карнобат (Лот 4).

Магистрали Трейс спечелиха Лот 2 с цена от 137.868 млн. лв с ДДС

Гръцката компания Актор, която построи Олимпийския стадион в Атина спечели Лот 3 с цена от около 134 млн. лв. с ДДС.

Най-високата цена на километър е предложена от Магистрали Трейс - 4.3 млн. лв. на километър с ДДС, следвана плътно от Тракия IV с 4.27 млн. лв. Гръцката компания ще строи отсечката Нова Загора - Ямбол за 3.7 млн. лв.

Доказахме, че работим с темпове, стандартни за европейското икономическо пространство, заяви председателят на  АПИ Божидар Йотов по повод отварянето на офертите.

До 5 работни дни междуведомствената комисия за избор на изпълнител трябва да предаде протокола от работата си на Възложителя, който ще бъде съгласуван с Управляващия орган - Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията.