Водещата интернет компания Google съобщи за отлични финансови резултати за първите три месеца на 2008 година. Собствениците на най-популярната търсачна машина в света казаха, че печалбите им за първото тримесечие са възлезли на $1.31 млрд., 30% повече от същия период на миналата година.

Според ББС, страховете за отслабване на пазара за онлайн реклама като следствие от забавящата се икономика на САЩ са се оказали неоснователни.

Шефът на Google Ерик Шмит заявява, че печалбите на компанията му се дължат на първо място на иновативност.

Продажбите на Google са се повишили с 42% и за трите месеца до края на март възлизат на $5.19 млрд.

За пръв път във фирмената история операциите в чужбина носят по-сериозна печалба, отколкото вътрешният пазар (седалището на Гугъл е в Калифорния, а делът на външния пазар в печалбите за Q1 е 51%). Това отчасти се отдава на слабия долар, който увеличава стойността на приходите, идващи извън САЩ.

Малко преди обнародването на резултатите акциите на Google паднаха с 1.2% до $449.50, но след публикуването на данните за добрите печалби, което стана след като звънецът за затваряне на борсата вече бе ударил, акциите рязко поскъпнаха и в последния ден на работната седмица настроенията за Google са подчертано бичи.

През 2007 г. акциите на Google имаха интересно развитие. Върхът си те достигнаха през ноември 2007 г. при цена $741.80 и така за момент Гугъл стана петата компания по пазарна капитализация в САЩ. Но оттогава акциите поевтиняха заради страховете, че рецесията ще донесе по-малки продажби на рекламния пазар.

Калифорнийската компания вади пари, когато интернет сърфист кликва върху линковете в дясната страна на уебсайта, показването им от Google се заплаща. Според последни данни, платените линкове са вече по-малко посещавани и някои твърдят, че най-добрите дни на компанията са отминали. Ръстът на броя на кликовете върху спонсорираните линкове е спаднал от 25% през четвъртото тримесечие на 2007 г. до 1.8% през първото тримесечие.

Но сегашните силни резултати за печалбите показват, че причината за този спад е умишлено намаляване броя на показваните рекламни линкове, направено с цел да осигурят на рекламодателите по-точно подбрани посетители за техните сайтове, също и по-склонни да купуват продукти.

Според пазарни анализатори, изнесените добри резултати от Google само ще затвърдят решимостта на Microsoft да се пребори за Yahoo и дори да повиши отхвърлената оферта от $44.6 млрд. Но Yahoo са много по-отворени към сътрудничество с Google, отколкото с компанията на Гейтс и в момента тече двуседмичен експеримент, който ще показва рекламите в резултатите от търсенето на Google паралелно с резултатите от Yahoo търсачката.