Фабричните поръчки в САЩ за август отбелязаха силен спад с цели -5.2% м./м. до 452.81 млрд.$ (но при прогнози на пазара за още по-силен спад от -5.8% м./м.) след повишението с +2.6% м./м. на фабричните поръчки за юли месец (низходяща ревизия от +2.8% м./м.). Това е най-големият месечен спад на фабричните поръчки от януари 2009г. насам, като се дължи главно на резкият спад на поръчки за самолети и автомобили.

Новите фабрични поръчки без тези за транспорта в САЩ за август обаче покачват с +0.7% м./м. след растеж също с +0.7% м./м. и през юли месец.

Фабричните поръчки за отбраната през август пък падат с цели 40.5% м./м., което е най-големият техен спад от януари 2009г. насам. Без поръчките за отбраната, общите фабрични поръчки през август падат с -4.6% м./м. след +3.2% м./м. за юли месец.

Фабричните поръчки без тези за отбраната и въздухоплаването (барометър за капиталовите разходи/инвестиции на бизнеса) през август обаче покачват с +1.1% м./м., което е първият техен ръст след два поредни месеца на спад.

Фабричните поръчки за транспорта през август падат с цели 34.9% м./м., като тези за автомобили и части за тях падат с 11%м./м., а за самолети се сриват с -101.8% м./м.

Поръчките за стоки с дълготрайна употреба в САЩ за август пък падат с -13.2% м./м. (колкото бяха предварителните данни от миналата седмица), а поръчките за капиталови стоки падат с цели -26.3% м./м. през август, което е най-голям техен спад от 2000г. насам.

Позитивен факт е покачването на търсенето на потребителски стоки през август с +1.4% м./м.