Туристическият информационен център, чиято главна цел е да подпомага и информира за възможностите за отдих в България, не разполага с никакви туристически рекламни материали и брошури в навечерието на активния зимен туристически сезон.

Това показа првоверка на MONEY.BG в Центъра на ул. Света София №1 на 7.11.2006 г. Празни стелажи и рафтове, с разпръснати тук таме списания от миналата година, посрещат гладните за туристическа информация клиенти.

Обяснението на служителката е, че в момента се печатали брошурите за следващата година, които щели да влязат в обращение около началото на януари и затова Държавната агенция по туризъм, към която е информационния център, не предлага никакви рекламни брошури.

"Ами няма, какво да ви дам, всеки идва и казва дай, като няма, аз какво да дам", безпомощно повдига рамене администраторката в Туристическият информационен център. Тя съветва да се търсят частните туристически агенции, където такава информация не липсвала.

Причина за проверката стана желанието на гръцки туристи да посетят Банско - ски центърът, който се оказа богато рекламиран в южната ни съседка. Гърците проявили интерес и поискали чрез свои познати българи да получат повече информация за хотелите, цените, ски условията и спа центровете в Банско, за да организират коледната си почивка там.

От Туристическия информационен център обаче предлагат само уеб адреса на планинския ни курорт, като се предполага, че всички чужденци разполагат с Интернет и трябва да открият информацията там.

В навечерието на активния зимен туристически сезон остава въпросът каква е ролята на Туристическия информационен център, след като е безсилен да информира, упътва и оферира българските курорти и възможностите в тях?!