Най-големият християнски празник Великден, който тази година стана повод и за една кратка ваканция, раздвижи потока от български туристи както към родните курорти, така и в близка дестинации.

Резултатите от анкетата, която публикувахме още преди празниците не показа изненади. Традициите доминираха над изключенията или по-точно семейният бюджет диктуваше как ще се прекара празника.

Най-голям процент - 65.29% от общо 170 участници, или 111 души, са предпочели да изкарат светлия празник със семейството си у дома.

Следващата голяма група гласували, която формира 10%, или 17 души от всички, са предпочели да изкарат празниците в чужбина.

Фактът, че времето беше прекрасно, е дало основание на 7,65% или 15 души, да предпочетат да отидат на вилата през почивните дни, а 14 души, или 8.24% са се възползвали от неработните дни, за да посетят някои от българските курорти.

Най-малка се оказа групата, която е изкарала празника в компанията на своите приятели - само 7.65%, или 13 души.

Резултатите от анкетата се подкрепят и от данните на туроператорите, според които за първите два месеца на годината българсиките туристи, които пътуват в чужбина са намалели спрямо миналата година, докато чужденците с предварителна резервация за нашите курорти са с около 7% повече, отколкото през същия период на миналата година.

Заради близостта най-значителен е ръстът на посещения у нас има от Македония и Сърбия - над 40%, но най-многобройни сред гостите са били гърците. Икономическата криза при тях си еказала същко думата.

Оказва се, че българите запазват интереса си към почивка в южната ни съседка. Туроператорите обаче отбелязват, че българските туристи остяват по-малко пари от очакваните, което естествено не се харесва на гръцките домакини.

Туроператорът Васил Щерев разказва пред bTV, че регистрира еднакви продажби за Великден в Гърция както тази, така и през изминалата година. Оптимист е и за летния сезон.

"В момента имаме ръст спрямо миналата година за записвания за лятната ни програма. Същото е и за майските празници", каза Васил Щерев. Според него тенденцията е да се ходи за максимум седмица и със собствен транспорт. Тази година търсенето е в полза на  Халкидики. И това може да се приоеме за естествено, защото още в началото на март Гърция обяви 10% намаление на цените за лятото.