Tesla ще съкрати около 7% от служителите си, работещи на пълен работен ден и ще запази само най-важните си доставчици и служители на непълно работно време. Едновременно с това компанията планира да произвежда повече от своя Model 3, за да продължи да бъде печеливша.
Съкращенията засягат над 3000 служители на компанията, а изпълнителният директор Илън Мъск предупреди, че "пътят напред е много труден" за превръщането на електромобилите в по-достъпни за масовия пазар.
"Tesla ще трябва да направи тези съкращения, като същевременно увеличи скоростта на производството на Model 3 и ще направи много подобрения в производствения инженеринг през следващите месеци", пише Мъск в съобщение до служителите на компанията.
По думите му по-големите обеми и подобрения в производствения дизайн са от решаващо значение за Tesla, за да постигне икономии от мащаба, необходими за производството на базовия Model 3 на цена от 35 000 долара, и да остане жизнеспособна компания.
"Миналата година беше най-голямото предизвикателство, но и най-успешната година в историята на Tesla", отчита Мъск. Компанията обаче поддържа крехък финансов баланс е силно зависима от реализираните продажби.
Въпреки успехите на Model 3, който се превърна в най-продавания премиум автомобил в САЩ за 2018 г., Tesla успя да излезе на (малка) печалба едва през третото тримесечие на годината. През изминалото четвърто тримесечие тя вероятно отново ще реализира трудна печалба, но още по-малка от тази през предходните 3 месеца.
Освен това компанията се разширява в Европа и Китай, което ще струва скъпо. "С нарастващите маржовете на продажбите на Model 3 се влошават с по-слаб моделен микс. Компенсирането на това ще бъде трудно, така че съкращаването на работни места е логично", казва пред Bloomberg Свен Дирмайер, анализатор от Independent Research.
Мъск изтъква факта, че компанията му трябва да работи много по-здраво от останалите автомобилни производители, за да оцелее, докато изгражда достъпни и устойчиви продукти.
Продуктите на Tesla обаче остават твърде скъпи за повечето хора. Тя се стреми да предлага по-евтини варианти на Model 3, особено след изтичането на данъчните стимули в САЩ, за да достигне до повече клиенти.
Мъск отбелязва, че пътят напред е много труден, заради силната и ненаситна конкуренция в сектора, където работи Tesla. Но той обещава, че компанията ще направи всичко възможно, за да постигне каузата си.