Tesla ще съкрати над 3000 свои служители, като част от плановете за преструктуриране, чиято цел е да намалят разходите и да повишат рентабилността на компанията.

Съкращенията ще засегнат около 9% от персонала на компанията, която е работодател на 37 000 души. Те няма да засегнат работници, ангажирани в производството на нейните електромобили, съобщава BBC.

Tesla се опитва да увеличи производството на своя седан Model 3 и да излезе на печалба в тримесечията до края на годината.

Tesla харчи по $6500 в минута

Tesla харчи по $6500 в минута

Компанията няма да оцелее до края на 2018 година, ако не получи свежи средства

Основателят и ръководител на компанията Илън Мъск заяви, че съкращенията на работните места са "трудно решение".

"Като се има предвид, че Tesla никога не е реализирала годишна печалба за почти 15 години, откакто сме съществуваме, печалбата очевидно не е това, което ни мотивира", пише Мъск в имейл до служителите, публикуван в Twitter.

"Това, което ни води, е нашата мисия да ускорим прехода към устойчива и чиста енергия в света, но никога няма да постигнем тази мисия, освен ако не можем да докажем, че можем да бъдем устойчиво печеливши", добавя той.

Миналия месец Мъск обяви, че компанията планира широкомащабна реорганизация, която ще оптимизира управленската структура.

Съкращенията целят елиминиране на дублиращи се роли в компанията и няма да повлияят на производствените й способности, твърди предприемачът.

"Мнозинството" от тези работници ще получат позиции в бизнеса с търговия на дребно на Tesla.

Tesla започва денонощно производство на Model 3

Tesla започва денонощно производство на Model 3

Компанията наема още хора, за да стигне производствена цел от 6000 бройки на седмица

Според експерти съкращенията не са изненадващи. "Ясно е, че Tesla е под огромен натиск, за да реализира най-накрая печалба и се опитва да се справи с това, като намали режийните", казва Мишел Кребс, изпълнителен анализатор за Autotrader.

"Прави впечатление, че Tesla не съкращава работни места в производството в момент, когато произвеждането на Model 3 е главен приоритет", отбелязва тя.